روزنامه اشتاندارد: سفر ترامپ به کشوری که جنگ به دست آوردن قدرت در آن جریان دارد

  • انتشار: ۲۰ ثور ۱۳۹۶
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 22072

روزنامه اتریشی اشتاندارد درمقاله ای در باره سفر دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا به عربستان نوشت:رئیس جمهوری آمریکا در اولین سفر خارجی خود به عربستان سعودی کشوری که در آن ، محمد بن سلمان معاون ولیعهد، دائم در فکر به دست آوردن قدرت است، می رود.

این روزنامه افزوده است محمد بن سلمان پسر ملک سلمان پادشاه عربستان، جانشین ولیعهد و وزیر دفاع عربستان سعودی است . وی همچنین رئیس دربار سلطنتی بوده و صاحب اصلی قدرت در دربار پدرش محسوب می شود.

این نشریه با اشاره به اینکه محمد بن سلمان مسئول ‘چشم انداز 2030’ عربستان نیزاست، ادامه داد: اکنون میان آمریکا و عربستان روابط بهتری نسبت به زمان اوباما برقرار شده است.اما مشخص نیست که ٱیا دراین سفر، ایوانکا ترامپ دختر دونالد ترامپ نیز حضور خواهد داشت یانه؟

این روزنامه می افزاید: به تازگی نوزادی در عربستان سعودی در شهر عرعر در شمال این کشور بدنیا آمده است که پدرش می خواست نامش را ایوانکا (نام دختر بزرگ ترامپ )بگذارد.اماهنگام گرفتن تذکره به او گفته شد که استفاده از اسامی خارجی ممنوع است.این بیانگر این واقعیت است که این کشور پادشاهی کشوری با افکار متحجرانه می باشد.

اشتاندارد نوشت: صنایع نظامی آمریکا از سفر ترامپ به عربستان بسیار خوشحال هستند، زیرا برای یک کسب و کار چند میلیارد دالری باعربستان سعودی آماده می شوند.

روزنامه آلمانی زبان ادامه داد: نمی توان این موضوع غیر معمول را نادیده گرفت که عربستان یک کشور پادشاهی وهابی اولین مقصد خارجی دونالد ترامپ در 23 ماه می خواهد بود. پس از آن ترامپ به اسرائیل و واتیکان می رود.

این روزنامه افزود:روابط بین واشنگتن و ریاض از زمان ریاست جمهوری ترامپ بهبود زیادی یافته است . سفر محمد بن سلمان، وزیر دفاع عربستان به واشنگتن در ماه مارچ ، سبب از سرگیری روابط بهتر با آمریکا بود.عربستان باراک اوباما را مسئول روابط تیره ، میان دو کشور می داند . زیرا از دیدگاه سعودیها ، اوباما سبب توافق هسته ای با ایران و همچنین شکست در سوریه بود.

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟