روزانه صدها درخواست برای پناهندگی از سوی شهروندان افغانستان ارائه میشود

  • انتشار: ۱۷ عقرب ۱۴۰۱
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 134184

سازمان‌های خیریه آلمانی می‌گویند که روزانه صدها تیلفون و ایمیل از متقاضیان افغان دریافت می‌کنند که خواهان انتقال به آلمان در چارچوب برنامه جدید حکومت این کشور برای خروج افراد در معرض خطر از افغانستان هستند.

به گزارش خبرگزاری اطلس به نقل از افغانستان اینترنشنال، حکومت آلمان این برنامه را در ۲۵ میزان اعلام کرد و طبق آن، آلمان ماهانه هزار پناهجو از افغانستان می‌پذیرد.

به نقل از سایت انفومیگرنتس، اکسل اشتایر از بنیاد «میشن لایف لاین» که به تخلیه پناهندگان افغان در آلمان کمک می‌کند، گفت: «هر دقیقه یک ایمیل دریافت می‌کنیم.» این سازمان خیریه در یک هفته گذشته ۱۷ هزار پیام در مورد این برنامه دریافت کرده است.

اشتایر در باره یک سازمان خیریه دیگر نیز گفت که آن نهاد نیز تا حال ۱۵ هزار پیام و درخواست کمک دریافت کرده است.

پس از سقوط حکومت پیشین، آلمان بیش از ۲۶ هزار پناهنده افغان را پذیرفته است. وزارت خارجه آلمان می‌گوید که تقاضا برای خروج از افغانستان «خیلی زیاد است. مردم برای بیرون شدن اطلاعات نادرست و اسناد تقلبی ارایه می‌کنند.»

اکنون این وزارت از سازمان‌های مدنی و خیریه می‌خواهد که در تشخیص افغان‌های مستحق به حکومت آلمان کمک کنند. این نهادها اما از حکومت آلمان انتقاد می‌کنند و می‌گویند، نقایص فنی در این برنامه باعث ایجاد هرج و مرج شده است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟