روحانی و غنی بر اهمیت همکاری های منتج به امنیت و رفاه افغانستان تاکید نمودند

  • انتشار: ۱۴ اسد ۱۳۹۶
  • سرویس: بین المللتیتر 1سیاست
  • شناسه مطلب: 28248

امروز شنبه پیش از مراسم تحلیف دوازدهمین دوره ریاست جمهوری اسلامی ایران در تهران، حسن روحانی و اشرف غنی روسای جمهور دو کشور ایران و افغانستان پیرامون مباحث مختلف و مهم امنیتی، اقتصادی، محیط زیستی، توسعه و  رفاهی دو کشور به تبادل نظر پرداختند.

در این دیدار، طرفین بر تقویت ارتباطات و تعاملات دو کشور تاکید نمودند. همچنین محمد اشرف غنی در این دیدار انتخاب مجدد اقای روحانی به ریاست جمهوری ایران را به وی تبریک گفته و اظهار امیدواری کرد که در سالهای اینده تعاملات دو کشور افغانستان و ایران روند توسعه ای داشته باشد.

رئیس جمهور در این دیدار  تاکید کرد که از همکاری ها و مساعدت های جمهوری اسلامی ایران با دولت و ملت افغانستان تشکر می کند و امیدوار است در سایه تعامل طرفینی مزرهای مشترک دو کشور، مرز هایی امن و با ثبات باشند.

رئیس جمهور غنی همچنین افزایش مبادلات مالی میان دو کشور را با اهمیت دانسته و از ایران خواست تا با توسعه امکانات بندر چابهار افغانستان افغانستان بتواند به عنوان نقطه اتصال میان ایران و کشورهای اسیای میانه نقش ایفا نماید.

در این دیدار حسن روحانی رئیس جمهور ایران هم گفت که جمهوری اسلامی ایران از هیچ کمکی برای گسترش و تثبیت امنیت و رفاه مردم افغانستان دریغ نخواهد کرد.

حسن روحانی همچنین مداخله کشورهای خارجی را از جمله مشکلات جدی منطقه دانست و تاکید کرد همکاری نزدیک‌ و جدی‌تر ایران و افغانستان برای حل معضلاتی همچون تروریسم ضروری است.

رئیس جمهور ایران پیشرفت اقتصادی و رونق کار را راه حل برون رفت از مشکلات دانست و بر استفاده از ظرفیت های دو کشور برای رسیدن به این هدف تاکید کرد.

 

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟