روایت دیگر از آزار جنسی زنان در ارگ!

  • انتشار: ۲۰ سرطان ۱۳۹۸
  • سرویس: تیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 66048

پس از اتهام زنی برخی مشاوران سابق رییس جمهور غنی مبنی بر سوء استفاده جنسی از زنان در ارگ ریاست جمهوری، اکنون ۶ زن دیگر مدعی هستند که از سوی نزدیکان غنی، از جمله یک مشاور و یک وزیر مطرح کابینه او مورد آزار و اذیت جنسی قرار گرفته‌اند.

یکی از کارمندان زن که پیش از این کارمند حکومت بوده و نخواسته هویت‌اش افشا شود، به بی‌بی‌سی گفته‌است که یک وزیر بارها او را مورد آزار و اذیت جنسی قرار داده‌است. به‌گفته او یک روز هنگامی که او به دفترش رفته با حمله فیزیکی نیز مواجه شده‌است.

این کارمند پیشین حکومت گفته‌است که زمانی که به‌خاطر کار به دفتر وزیر رفته از او درخواست رابطه جنسی شده‌است. او افزوده‌است: «وزیر به‌طور مستقیم از من درخواست رابطه جنسی کرد. به او گفتم که من واجد شرایط کار و باتجربه هستم. من هرگز تصور نکردم که چنین چیزهایی را به من بگویید. ایستادم تا او را ترک کنم. دستم را گرفتم و مرا به اتاق عقب دفترش برد. او مرا با فشار به سمت اتاق راند و به من گفت: فقط چند دقیقه طول می‌کشد، نگران نباش، با من بیا!»

او گفت: «من او را از خود دور کردم و گفتم دیگر بس است و فریاد زدم. خیلی عصبانی بودم و این آخرین باری بود که او را دیدم.»

این زن کارمند سابق دولت می گوید که پس از این حادثه از کارش استعفا کرده‌است. به بیان وی به پولیس و دادگاه نیز شکایت نکرده‌است؛‌ چون به‌باور او، «دولت قابل اعتماد نیست و پولیس و دادگاه فاسدتر از این مقام‌ها اند و زنان را سرزنش می‌کنند».

او همچنین گفته‌است که رییس او که اکنون وزیر ارشد حکومت است، به دو زن تجاوز جنسی کرده‌است. این کارمند سابق حکومت گفت: «او این کار را به طرز وحشیانه‌ای و بدون هیچ ترسی انجام می‌دهد؛ چون او یک فرد بانفوذ در دولت است.»

این ادعا در حالی مطرح می‌شود، که حدود یک‌ماه پیش، حبیب‌الله احمدزی؛ مشاور پیشین اشرف‌غنی نیز ادعاهایی را مبنی بر سوء استفاده جنسی برخی حلقات ارگ از زنان مطرح کرد. اما ریاست جمهوری تمامی این اتهامات را رد کرد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟