روابط «بنیادی» افغانستان و آمریکا از نگاه رئیس جمهور

  • انتشار: ۷ قوس ۱۳۹۴
  • سرویس: سیاست
  • شناسه مطلب: 11664

محمداشرف غنی رییس جمهور کشور در دیدار با هیاتی از نمایندگان کنگره امریکا که به کابل سفر کرده، گفته است که رابطه ی افغانستان با ایالات متحده بنیادی است.

دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری با نشر خبرنامه ای گفته است که هر دو جانب در مورد گسترش روابط افغانستان و امریکا، مبارزه با تروریزم، رشد اقتصادی و اجتماعی به ویژه بهبود وضعیت زنان و همچنین اوضاع منطقه و جهان بحث و تبادل نظر کردند.

آقای غنی در این دیدار تاکید کرده است که رابطه افغانستان با امریکا بنیادی است و بار دیگر از تصمیم باراک اوباما، رییس جمهوری امریکا برای تداوم کمک‌های این کشور به افغانستان استقبال کرده و آن را تصمیمی بجا خوانده است.

وی با بیان این مطلب که تروریستان تلاش دارند تا رابطه میان مردمان جهان را متاثر سازند گفته است که فعالیت های تروریستان در افغانستان تنها بعد داخلی ندارد؛ بلکه ابعاد منطقوی و جهانی دارد و بخاطر مبارزه موثر با این پدیده باید تلاش های مشترک منطقوی و جهانی صورت گیرد.

در این دیدار هر دو جانب در مورد برنامه های افغانستان بخاطر رشد اقتصادی و اجتماعی به ویژه بهبود وضعیت زنان نیز صحبت کردند و فرصت های منطقوی را برای گسترش همکاری میان کشور های منطقه مهم دانستند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟