رهبر کوریای شمالی: آمریکا «علاقه افراطی به تحریم» دارد

  • انتشار: ۱۳ سرطان ۱۳۹۸
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 65446
دیدار ترامپ و کیم جونگ اون

کوریای شمالی می‌گوید، آمریکا علی‌رغم اینکه می‌خواهد با این کشور وارد گفت‌وگو شود، به رفتارهای خصمانه خود نسبت به این کشور می‌افزاید.

دفتر نمایندگی کوریای‌شمالی در سازمان ملل متحد با انتشار بیانیه‌ای از رفتارهای ایالات متحده آمریکا شکایت کرد. آنها مشخصاً انگشت روی دو کار گذاشته‌اند. یکی اینکه آمریکا، کوریای شمالی را متهم کرده که حد مجاز برای واردات بنزین را نقض کرده است. دیگری نامه‌ای است که کوریای شمالی می‌گوید آمریکا، آلمان، فرانسه و بریتانیا در روز بیست و نهم ماه ژوئن به اعضای دیگر سازمان ملل نوشته‌اند و در آن خواستار اعمال تحریم‌های بیشتر علیه کوریای شمالی شده‌اند.

کوریای شمالی اعلام کرده که آمریکا «علاقه‌ای افراطی به تحریم» دارد. در بیانیه این کشور همچنین آمریکا متهم شده که می‌خواهد فضای صلح را از شبه جزیره کوریای دور کند.

به گزارش ایسنا، در بیانیه کوریای شمالی عنوان شده که نامه مشترک را دفتر نمایندگی ایالات متحده در سازمان ملل متحد به دستور وزارت خارجه آمریکا نوشته است. درست در روزی که دونالد ترامپ به رهبر کوریای شمالی پیشنهاد دیدار داده بود.

به گزارش بی‌بی‌سی، دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا، با کیم جونگ اون، رهبر کوریای شمالی در منطقه غیرنظامی بین دو کوریای دیدار کرد و ترامپ پایش را از خط مرزی عبور داد و نامش به عنوان نخستین رئیس جمهوری در مسند آمریکا ثبت شد که وارد خاک کوریای شمالی شده است.

در آن دیدار دو طرف توافق کردند که به زودی اجلاس دیگری داشته باشند.

تا به حال رهبران دو کشور با هم دو اجلاس دیگر هم داشته‌اند که دومی ناتمام باقی ماند. هدف از این اجلاس‌ها کاهش تنش‌های دو کشور است. آمریکا از کوریای می‌خواهد که از سلاح‌های هسته‌ای خود بگذرد و کوریای‌شمالی از آمریکا می‌خواهد که تحریم‌هایش را از سر این کشور بردارد.

شورای امنیت سازمان ملل متحد از سال ۲۰۰۶ به این سو با افزایش تحریم‌ها علیه کوریای شمالی می‌خواهد این کشور سودای دست‌یابی به سلاح اتمی را از سر بیرون کند.

آمریکا ماه پیش به یک کمیته تحریم‌های شورای امنیت گفت که کوریای شمالی در دسامبر ۲۰۱۷ از حد مجاز خرید بنزین عبور کرده است. کمیته تحریم‌های کوریای شمالی شامل ۱۵ کشور است که آمریکا از آن انتظار دارد که بخواهد جلوی ورود بنزین به کوریای را بگیرد.

کوریای شمالی در بیانیه خود از سیاست تحریم آمریکا انتقاد کرده و نوشته که آمریکا تصور می‌کند «تحریم حلال همه مشکلات است.»

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟