رهبر مقتدر، ملت باشکوه

  • انتشار: ۱۳ جوزا ۱۳۹۹
  • سرویس: بین المللدیدگاه
  • شناسه مطلب: 87241
امام خمینی

سرزمین پهناور ایران، دارای جغرافیای طبیعی، انسانی، اقتصادی و موقعیت راهبردی کم نظیری است که به تبع آن آب و هوای متنوع، ذخایر زیرزمینی فراوان، محصولات کشاورزی و دامداری و تولیدات صنعتی مرغوب دارد. در چنین سرزمینی، تمدن و فرهنگ تاریخی ایرانی- اسلامی به وجود آمد و در بستر این فرهنگ و جغرافیای آن، ابر مردی ظهور کرد که انسانی ترین تحول اجتماعی را در نیمه دوم قرن بیستم میلادی، بعد از بعثت خاتم پیامبران رقم زد.

قیام روح الله خمینی، در پانزدهم خرداد ۱۳۴۲ خورشیدی نه تنها ناقوس مرگ سلطنت استبدادی ۲۵۰۰ ساله را در ایران به صدا درآورد، بلکه زوال نهایی استعمار سیاسی، استحمار فکری و استثمار اقتصادی غرب و ابر قدرت‌های استکباری را بشارت داد، و اسلام اموی را که از سال ۴۰ هجری قمری (۶۶۱ میلادی) تا کنون در جهان اسلام حاکمیت دارد به چالش کشید. به همین دلیل است که وارثان راه و رسم مذهبی و سیاسی امویان، از مفتی و مولوی و ملا گرفته تا شاه، ملک، امیر، خلیفه، رئیس جمهور، وکیل، وزیر و… خواسته یا ناخواسته دست در دست صلیبی‌ها و صهیونیست‌ها داده به تخریب چهره نورانی و الهی خمینی‌کبیر و انقلاب اسلامی پرداخته اند، و ۴۲ سال است که افکار عمومی را در سطح بین المللی از طریق شبکه‌های وسیع رسانه‌ای و اجتماعی بمباران تبلیغاتی نموده و به انواع توطئه و فتنه و عملیات روانی، نظامی، اطلاعاتی و… دست زده اند.

امام خمینی قدس سره الشریف، شجاعانه و مدبرانه در برابر امواج سهمگین توطئه‌های دشمنان خارجی و مزدوران داخلی آنها ایستاد و کشتی انقلاب اسلامی را در مسیر شکوفایی رهبری کرد، اما امام این موفقیت عظیم را بعد از یاری خداوند مدیون ملت صبّار و شکور ایران می دانست.

این آگاهی، بصیرت، مجاهدت، ایثار و فداکاری کم‌نظیر ملت مسلمان ایران و پیروان مکتب اهل بیت(ع) بود که پیشوای زمان شان را شناختند، در رکاب او مقاومت کردند، از جان و مال گذشتند و سرانجام شاهد پیروزی، عزّت، و شرف را در آغوش کشیدند.

ملت ایران، با مبارزه پیگیر موفق شد سرانجام در دوازدهم بهمن ماه سال ۱۳۵۷ زمینه بازگشت شکوهمند امام خمینی از تبعید را به کشور فراهم سازد. در مراسم استقبال امام بیش از سه میلیون نفر در تهران شرکت کردند که در نوع خود تاریخی و بی‌سابقه بود. در رحلت امام خمینی و مراسم تشییع آن حضرت نیز ملت با وفا و قدرشناس ایران حماسه ماندگاری آفرید. در این مراسم بیش از ۱۰ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر در تهران شرکت کرده و با رهبر الهی شان وداع نمودند.

مهمترین یادگار و دستاوردهای قیام و انقلاب امام خمینی برای ملت ایران آزادی، استقلال،عزت، اقتدار و پیشرفت‌های تحسین بر انگیز علمی، سیاسی، فرهنگی و حتی اقتصادی و تمدنی، علی رغم هشت سال جنگ تحمیلی و تحریم های ظالمانه، است که این کشور را در شاهراه تبدیل شدن به یک قدرت جهانی قرار داده است.
و اما، دستاورهای قیام و انقلاب حضرت امام خمینی(ره) و رهبری حکیمانه،مدبرانه و شجاعانه این انقلاب بعد از رحلت آن حضرت توسط حضرت آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای، برای جهان اسلام و بشریت بسیار گران‌بهاست، هرچند نگذاشتند و نمی‌گذارند که چشم بصیرت جهانیان در پرتو خورشید انقلاب اسلامی باز شود. ارمغان این انقلاب و رهبری‌های داهیانۀ دو گل محمدی(خمینی و خامنه‌ای) را می توان چنین بر شمرد:

۱- احیای تفکر دینی و ایمان مذهبی در شرق و غرب جهان که به بهانۀ استبداد کلیسا در اروپا بعد از رنسانس، بی‌رحمانه سرکوب شد و بال رشد و تکامل معنوی بشر را زخمی ساخت.

۲-افشای چهرۀ حقیقی فرهنگ و تمدن مادی و قدرت‌های استعماری انسان ستیز و خداگریز مسلط بر جهان. تداوم انقلاب اسلامی و مقاومت مظلومانۀ ملت مسلمان ایران، دستکش مخملی را از دست‌های چودنی مدعیان دروغین آزادی، دموکراسی و حقوق بشر بیرون کشید.

۳- به چالش کشیدن تیوریک و پراتیک ایدئولوژ‌ی‌های ساختگی فیلسوفان و دانشمندان مادی مانند، کمونیسم و لیبرالیسم.

۴- افشای سلطۀ اختاپوس صهیونیسم بر جهان و جلوگیری از هضم شدن فلسطین در معدۀ صهیونیست‌ها.

۵- ظهور بیداری اسلامی، هرچند این بیداری در کشورهای مختلف توسط مستبدین و مزدوران استکبار و صهیونیسم سرکوب شده و یا به انحراف کشیده می‌شود.

۶- معرفی نظام جدید سیاسی برای ادارۀ کشورها و بخصوص جوامع اسلامی؛ امام خمینی با ارائه طرح حکومت اسلامی مبتنی بر اصل ولایت فقیه، از یک سو انحصار دانشمندان غربی از افلاطون تا میشل فوکو، در حوزۀ نظریه پردازی حکومت و نظام سیاسی را شکست و از سوی دیگر، برای نخستین بار پس از صدر اسلام ساختار و ماهیت حکومت اسلامی حقیقی را طرح و به منصۀ ظهور رساند.

امام خمینی انقلابی را به پیروزی رساند که نظام برخاسته از دامن آن دارای سه رکن اساسی است که عبارتند از: ایدئولوژی، رهبری و مردم. پیوند ناگسستنی این سه رکن با یکدیگر ضامن سلامت، تداوم و استحکام نظام اسلامی است و خدشه وارد شدن به هریک از آنها این نظام را متزلزل می‌سازد.

خدمات امام خمینی(ره) و جانشین فرزانه اش برای اسلام، ایران و بشریت آنقدر ارزشمند و عظیم است که « کتاب فضل او را آب بحر کافی نیست که تر کنی سرانگشت و صفحه بشماری». آن‌چه بطور خلاصه می‌توان به آن ابر مرد تاریخ بشر گفت این است که:
روشن از پرتو رویت نظری نیست که نیست
منت خاک درت بر بصری نیست که نیست
ناظر روی تو صاحب نطرانند آری
سر گیسوی تو در هیچ سری نیست که نیست.

مهندس سید باقر مصباح زاده

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟