رهبر علمای پاکستان با بطری های مشروب دستگیر شد

  • انتشار: ۳۰ سنبله ۱۳۹۴
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 9819

«طاهر اشرفی» رئیس شورای علمای پاکستان و فردی که جهاد را در افغانستان از نگاه دینی مشروع دانسته بود توسط پلیس پاکستان دستگیر شد.

به گزارش خبرگزاریاطلس به نقل از فارس، طاهر اشرفی نخستین عالم پاکستانی بود که جهاد را در افغانستان جایز اعلام کرده بود؛ وی ۲ سال پیش گفته بود که جهاد در افغانستان، کشمیر و فلسطین جایز است.

سایت خبری «د نیوز تریب» پاکستان به نقل از منابعی که از افشای نامشان خودداری کرده‌ گزارش داد: پلیس در خودرو مولانا اشرفی بطری‌های شراب را پیدا کرده و وی را نیز بازداشت کرده‌است.

بر اساس این گزارش، پلیس در اسلام آباد در جریان بازرسی خودرو رهبر علمای پاکستان بطری‌های شراب را یافته پس از آن اشرفی را به زندان برده‌ است.

د نیوز تریب پاکستان همچنین گزارش داد: مولانا اشرفی چندین بار در حالت مستی و با بطری‌های شراب بازداشت شده‌ است.

گفته‌های طاهر اشرفی درخصوص حلال‌بودن حملات انتحاری در افغانستان واکنش‌هاش شدید حکومت افغانستان و شهروندان را برانگیخت و کاخ ریاست جمهوری به ریاست حامد کرزی، رئیس جمهور پیشین این گفته‌ها را به شدت نکوهش کرده در تضاد با اظهارات علمای اسلامی خواند.

پس از آن شورای علمای افغانستان نیز اعلام کرد: گفته‌های مولانا اشرفی به دستور سازمان اطلاعات پاکستان بوده است.

اما این پایان چنین فتواهایی نبود و سال گذشته «مولانا فضل الرحمان» رئیس جمعیت علمای پاکستان نیز اعلام کرد: جهاد در افغانستان جایز است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟