رهبر طالبان برقرار صلح در افغانستان را مشروط به خروج نظامیان خارجی کرد

  • انتشار: ۲۷ اسد ۱۳۹۷
  • سرویس: اجتماعیتیتر 1
  • شناسه مطلب: 46351

ملا هبت‌الله آخوندزاده رهبر طالبان امروز شنبه در بیانیه‌ای که به مناسبت عید سعید قربان منتشر شد، ضمن تاکید بر موضع این گروه مبنی بر مذاکره مستقیم با آمریکا، برقراری صلح افغانستان را به پایان اشغالگری عوامل خارجی مشروط کرد.

مولوی هبت الله آخندزاده، رهبر طالبان امروز شنبه در پیامی به مناسبت عید قربان گفته است که گروه طالبان همچنان به اهداف اسلامی، حاکمیت افغانستان و پایان جنگ متعهد می ماند.

وی در این بیانیه، حاکمیت ارضی افغانستان و پایان جنگ را از اهداف طالبان برشمرد و از پایبندی به آنها سخن گفت.

در همین حال رئیس جمهور غنی گفته است که حکومت افغانستان برای صلح، طرح ها و برنامه ها دارد و در این خصوص اجماع کشورهای اسلامی، منطقه و جامعه بین المللی را نیز با خود دارد و این مسئله باعث گردیده که طالبان صبغه مذهبی جنگ را از دست بدهند.

این درحالی است که اوایل ماه میلادی جاری (آگوست)، شهر غزنی در ۱۲۰ کیلومتری کابل، شاهد درگیری طالبان و نیروهای افغانستانی بود که از حمایت هوایی آمریکا برخوردار هستند.

این در حالی است که این گروه در سال های اخیر بر حملات خود افزوده است. این گروه، از جمله توانسته است تا چندین ولسوالی را در نقاط مختلف افغانستان برای مدت کوتاهی به کنترول خود درآورد و شماری از حملات مرگبار را در شهرها انجام دهد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟