رهبر جدید طالبان: فشارهای خارجی منجر به صلح نمی شود

  • انتشار: ۳۱ سنبله ۱۳۹۴
  • سرویس: تیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 9857
ملا اختر منصور

خبرگزاری اطلس ـ رهبر جدید طالبان در پیامی به مناسبت عید سعید قربان گفت: فشارهای خارجی نمی تواند منجر به صلح در افغانستان شود.

ملا اختر منصور گفت: دخالت کشورهای خارجی نه تنها به صلح نمی انجامد بلکه باعث افزایش مشکلات در کشور خواهد شد. اگر اشغال خارجی ها نباشد مشکلات داخلی افغانستان توسط خود افغان ها حل می شود.

وی در این پیام اظهار داشت: خاتمه جنگ و ایجاد صلح تنها در صورت خاتمه اشغال و فسخ همه معاهدات نظامی با اشغال گران ممکن است.

در این پیام آمده است: «جنگ بر ما تحمیل شده است، بر حکومت اسلامی و ملت ما تجاوز صورت گرفته است، خاک ما اشغال شده است، پس به هر لحاظ و هر قانون حق داریم که از عقیده و سرزمین خود دفاع کنیم، آزادی را بدست آورده  و نظام شرعی را حاکم سازیم.»

ملا منصور در این پیام تاکید کرده است: « ما هر نوع موجودیت اشغالگران را در افغانستان، عامل تداوم جنگ برخلاف افغانستان و منطقه میدانیم،  زیرا که این اشغال  علیه سالمیت منطقه تهدید قطعی و زیان یقینی است، پس هر کسی که آرامی و آبادی افغانستان و منطقه را می خواهد باید با افغان ها در خاتمه اشغال همکاری کند.»

رهبر جدید طالبان تصریح کرد: « ایجاد گروهها وباند های مختلف، زیرسایه اشغال، و استفاده از آنها درجنگ ها علیه  مجاهدین، دسیسه آخری اشغالگران بخاطر تداوم جنگ نیابتی امریکایها می باشد، که به منظور انتقام گیری از افغان ها پیاده میگردد»

 

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟