رهبر ایران: هدف کشورهای غربی از حمله به سوریه، ضربه زدن به امت اسلامی است

  • انتشار: ۲۶ حمل ۱۳۹۷
  • سرویس: اجتماعیبین الملل
  • شناسه مطلب: 39611

آیت الله خامنه ای رهبر ایران در واکنش به حملات سه کشور غربی به مناطقی در سوریه گفت که هدف کشورهای غربی از حمله به سوریه ضربه زدن به امت اسلامی است.

گلوبال تایمز می نویسد رهبر ایران قویا حمله کشورهای غربی را مورد انتقاد قرار داده و محکوم کرده و عاملان آن را جنایتکار توصیف کرده است.

گزارش می افزاید که از دیدگاه رهبر ایران این حمله در شرایطی صورت می گیرد که آمریکا و متحدانش طعم شکست را در منطقه و سوریه چشیده اند و از روی ناکامی دست به چنین جنایاتی می زنند.

رهبر ایران گفته است، در مقابل این حوادث باید بیدار شویم و حواسمان را جمع کنیم، ملتهای اسلامی، کشورهای اسلامی، دولتهای مسلمان، بایستی تجربه اندوزی کنند.

آقای خامنه ای گفته است “اینها می خواهند به امت اسلامی ضربه بزنند، هدف فقط کشور سوریه یا کشور عراق یا کشور افغانستان نیست، هدف حضور اسلام در این منطقه است، به این میخواهند صدمه بزنند. کشورهای اسلامی بفهمند این معنا را، دولتهای اسلامی خودشان را در خدمت اهداف آمریکا و بعضی کشورهای غربی متجاوز قرار ندهند.”

رهبر مذهبی ایران اضافه کرده است، کشورهای اسلامی خود را در خدمت اهداف آمریکا قرار ندهند؛ این افتخاری نیست برای یک کشور مسلمان که آمریکا علنا میگوید ما به اینها به چشم گاو شیرده نگاه می کنیم.

همزمان روزنامه چاینا دیلی چین نوشته است این محکومیت ها در شرایطی صورت می گیرد که آمریکا، فرانسه و انگلستان بدون آنکه در انتظار نتیجه تحقیقات درباره حمله ادعایی شیمیایی به دوما در سوریه باشند، دست به حمله به سوریه زده اند.

دولت چین با انتشار بیانیه های مختلف از طریق وزارت خارجه و نمایندگی دایم در شورای امنیت سازمان ملل با اقدام نظامی برای حل مساله سوریه بشدت مخالفت کرده و آن را مغایر با ماموریت شورای امنیت و مخالف منشور این سازمان دانسته است.

آمریکا، انگلیس و فرانسه در روزهای گذشته مدعی استفاده ارتش سوریه از تسلیحات شیمیایی در شهر دوما در غوطه شرقی سوریه شده و به این همین بهانه، سحرگاه روز گذشته به مناطقی از دمشق و حمص حمله موشکی کردند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟