رهبر ایران خطاب به رئیس جمهور آمریکا: آقای ترامپ شما غلط می کنید

  • انتشار: ۱۹ ثور ۱۳۹۷
  • سرویس: اجتماعیسیاست
  • شناسه مطلب: 41444

آیت الله خامنه ای رهبر  ایران در واکنش به خروج آمریکا از توافق هسته ای با ایران، خطاب به دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا گفته است آقای ترامپ شما غلط می کنید.

رهبر ایران در واکنش به خروج آمریکا از برجام در سخنان تندی علیه رییس‌جمهور ایالات متحده گفته است که دونالد ترامپ می‌میرد اما نظام جمهوری اسلامی باقی خواهد ماند.

آیت‌الله خامنه‌ای می‌گوید بیش از “۱۰ دروغ” در حرف‌های شب گذشته دونالد ترامپ بوده و هم نظام و هم ملت ایران را تهدید کرده است.

او خطاب به رییس‌جمهور آمریکا گفت: “بنده از طرف ملت ایران می‌گویم؛ آقای ترامپ! شما غلط می‌کنید.”

وی گفت “آمریکایی‌ها می‌خواهند حکامی در کشورها باشند که پولشان را بگیرند و دستورات را انجام دهند و هروقت هم خواستند عوضشان کنند. همان‌طور که رضاخان را برداشتند و پسرش را آوردند؛ همچنان‌که در کشورهای خلیج فارس این حالت وجود دارد، مانند عبد ذلیل آمریکا.

رهبر ایران در ادامه یادآور شد آنچه اتفاق افتاده، یعنی رفتار زشت و سخیف رئیس‌جمهور آمریکا خلاف انتظار ما نیست. این رفتار در دوران رؤسای جمهور قبل هم وجود داشت و در هر دوره‌ای یک‌جور بوده است. ملت ایران با قدرت ایستاده و آن [رؤسای جمهور] قبلی مُردند و استخوان‌هایشان هم پوسید و جمهوری اسلامی همچنان هست. این آقا هم خاک خواهد شد و بدنش خوراک مار و مور می‌شود و جمهوری اسلامی همچنان خواهد ایستاد.

او گفت “حالا گفته می شود با سه کشور اروپایی برجام را ادامه می دهیم. من به این سه کشور هم اعتماد ندارم؛ به این‌ها اعتماد نکنید.”

وی گفته است “اگر می خواهید با کشورهای اروپایی قرارداد بگذارید تضمین عملی بگیرید وَالّا کشورهای اروپایی هم همان کار آمریکا را خواهند کرد.”

این در حالی است که ترامپ در حالی از این قرارداد به طور یکجانبه خارج شده که به اذعان تمامی کشور های حاضر در برجام، ایران به تمامی تعهدات خود عمل نموده .
همچنین خروج یکجانبه امریکا از برجام موجب بروز واکنش های تندی از سوی مقامات دنیا گشته و این اقدام امریکا را موجب تزلزل در ساختار دنیا و عدم اعتماد سایر کشور ها به معاهدات بین المللی دانسته اند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟