رهبر ایران: آمریکا پدید آورنده داعش است

  • انتشار: ۲۳ جوزا ۱۳۹۶
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 24420

رهبر ایران خطاب به آمریکا می گوید، خاورمیانه و دخالت در امور کشورهای مسلمان به آمریکایی ها ارتباطی ندارد، وی آمریکا را پدید آورنده گروه تروریستی داعش می داند.

آیت‌الله خامنه‌ای رهبر ایران اعتماد همه رأی دهندگان به صندوق انتخابات نظام اسلامی را مهمترین واقعیت انتخابات ۲۹ ریاست جمهوری خواند و با تأکید بر ضرورت ایجاد فضایی جدید از همکاری و کار تاکید کرد.

رهبر ایران گفت: اخیراً آمریکایی‌ها در سخنان خود، تحت عنوان هنجارهای بین المللی موضوع بی‌ثبات سازی منطقه را مطرح می کنند که در پاسخ آنها باید گفت اولاً این منطقه چه ارتباطی به شما دارد و ثانیاً عامل بی‌ثباتی منطقه، شما و عمّالتان هستید.

آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به نقش آمریکایی‌ها در ایجاد گروه داعش و حمایت‌های نظامی و تدارکاتی از این گروهک، خاطرنشان کردند: ادعای تشکیل ائتلاف بر ضد داعش یک دروغ است، البته آمریکایی‌ها با داعشِ کنترل‌نشده مخالفند اما اگر کسی بخواهد واقعاً داعش را نابود کند، با او مقابله می کنند.

رهبر ایران، اتهام اخیر رئیس جمهور آمریکا به ایران مبنی بر حمایت از تروریسم و نیز اتهام های حقوق بشری آمریکایی‌ها را در چارچوب شیوه هنجارتراشی برای تأمین منافع مستکبران برشمردند و خاطرنشان کرد: اینکه آمریکایی‌ها، در کنار حکام قرون وسطایی و قبیله ای سعودی، از حقوق بشر سخن می گویند و در جایی که بویی از دموکراسی نبرده، به جمهوری اسلامی که مظهر مردم سالاری است، تهمت می زنند واقعاً مضحک است و به عنوان یک لکه ننگ تاریخی بر پیشانی آنها خواهد ماند.

وی افزود: برای اداره درست کشور و مدیریت فرصتها و تهدیدها باید ضمن استفاده از تجربیات که مهمترین آنها وحدت ملی و اعتماد نکردن به آمریکاست، به ملاکهای درست تصمیم گیری اتکا کرد که اصلی ترین این ملاکها، «تأمین منافع ملیِ حقیقی» یعنی منافعی است که با هویت ملی و انقلابی ملت در تعارض نباشد.

آیت‌الله خامنه‌ای، ماه مبارک رمضان را فرصتی طلایی و مغتنم برای تضرع به درگاه خداوند متعال، و نورانی کردن دلها خواندند و خاطرنشان کردند: دستیابی به اهداف و خواسته‌های والا در گرو ارتباط با خداوند و تلاش صادقانه و مؤمنانه است و اگر جامعه اسلامی و انقلابی از ذکر و تضرع به درگاه پروردگار غافل شود، ضربه خواهد خورد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟