رهبر انصارالله: عادی‌سازی روابط با اسرائیل حرام شرعی است

  • انتشار: ۱۰ حوت ۱۳۹۸
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 79264

رهبر انصارالله یمن در سخنانی ضمن توصیه به عربستان و امارات برای توقف تجاوزاتشان به یمن، عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی را “حرام شرعی و خیانت به امت اسلام” خواند.

به نقل از شبکه خبری المیادین، عبدالملک الحوثی، رهبر انصارالله یمن در سخنانی اظهار کرد که قدرت پدافند هوایی امروز ارتش یمن از سلاح‌هایی که علی عبدالله صالح، رئیس جمهوری پیشین این کشور به آمریکایی‌ها داد بیشتر است.

این اظهارات پس از آن مطرح شد که یک منبع امنیتی در دولت نجات ملی صنعا گفته بود مقامات آمریکا دولت یمن را در دوره علی عبدالله صالح تحت فشار قرار داده بودند تا موشک‌های پدافند هوایی خود را از بین ببرد.

الحوثی در این باره افزود: دیروز صحنه‌های “شرم‌آور” نظام سابق را دیدیم، زمانی که یک کارمند آمریکایی استقلال یمن را زیر پا گذاشت و آمریکایی‌ها اقدام به از بین بردن پدافند هوایی (یمن) کردند.سلاح‌های پدافند هوایی یمن به یک کارمند زن آمریکایی داده شد و وی به شخصه بر از بین بردن این سلاح‌ها نظارت کرد. شخصیت‌های نظام سابق، عزت کشور را زیر پای یک کارمند ساده زن آمریکایی گذاشتند.

رهبر انصارالله یمن همچنین خاطرنشان کرد: ما باید با جدیت با تجاوز سعودی، آمریکایی، اماراتی و اسرائیلی مقابله کنیم و به نظام امارات و عربستان توصیه می‌کنیم که تجاوز به یمن را متوقف کنند، چراکه یمن تحت هر شرایطی باید مستقل باشد.

وی گفت: ارتش و کمیته‌های مردمی یمن برای ارتقا و ساخت سلاح‌های لازم برای دفاع از کشور در شرایط سخت و جنگ شدید تلاش کردند. علی رغم محاصره و کمبود منابع مالی، یمنی‌های آزاده برای دستیابی به قابلیت‌های نابود شده توسط نظام پیشین می‌آیند و انقلاب ۲۱ سپتامبر مانع آمریکایی‌ها برای از بین بردن موشک‌های بالستیک و تکمیل روند طولانی تضعیف یمن و قدرت آن شد.

رهبر انصارالله در بخش دیگری از اظهاراتش به عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی اشاره و تأکید کرد: امروز شاهد حالت‌هایی از عادی‌سازی روابط با اسرائیل هستیم و این درحالی است که این اقدام حرام شرعی و خیانت به امت (اسلام) است.

الحوثی تصریح کرد: موضع ما در دشمنی با اسرائیل و دفاع از مسائل سرنوشت ساز امت (اسلام) اصولی است. یکی از روحانیون سعودی درحالی در مراسم یادبود هولوکاست ادعایی حاضر شد که شاهد توجیه کشتار مسلمانان در فلسطینین توسط آنها هستیم.

در همین حال، محمد علی الحوثی، رئیس کمیته عالی انقلاب یمن نیز درباره تجاوز ائتلاف متجاوز عربی به سرکردگی عربستان نیز عنوان کرد: صلح خواسته ملت محاصره شده‌ای است که بارها ابتکار عمل‌هایی را ارائه کرده اما تاکنون هیچ پاسخی دریافت نکرده‌اند.

وی همچنین خواستار پذیرش ابتکار عمل‌های صلح توسط متجاوزان آمریکایی و سعودی شد و افزود: نمی‌توان جنگ‌های نظامی را به شکل سری متوقف کرد و اگر کشورهای ائتلاف شجاعت پذیرش توقف تجاوز نظامی علیه ملت یمن را ندارند پس آنها در صلح صادق نیستند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟