قریشی در دیدار با حکمتیار:

رهبران افغانستان از فرصت دستیابی به صلح استفاده کنند

  • انتشار: ۲۹ میزان ۱۳۹۹
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 95916

گلبدین حکمتیار، رهبر حزب اسلامی افغانستان در نخستین روز سفر به پاکستان با شاه محمود قریشی، وزیر امور خارجه‌ پاکستان دیدار و در مورد صلح افغانستان گفتگو کرد.

بر اساس اعلامیه وزارت خارجه‌ پاکستان، قریشی در این دیدار گفت است که کشورش به تقویت بیشتر روابط نزدیک و برادرانه با افغانستان تمایل دارد. قریشی همچنین گفته است که اسلام‌آباد همیشه از افغانستان صلح‌آمیز، با ثبات، متحد،‌ دموکراتیک و دارای حاکمیت حمایت کرده است.

وی افزود: پاکستان فرایندی را که در نتیجه آن توافقنامه صلح دوحه میان آمریکا و طالبان امضا شد تسهیل کرده است و به نقش تسهیل‌کننده‌اش ادامه می‌دهد.

وزیر خارجه پاکستان بر اهمیت یک توافق سیاسی همه‌جانبه از طریق یک روند به رهبری و مالکیت افغان‌ها تاکید کرد و افزود که تمامی طرف‌ها باید به تعهدات‌شان عمل کنند.

وی در عین حال از تمامی طرف‌ها خواسته است که برای کاهش خشونت که در نهایت منجر به آتش‌بس شود تلاش کنند. به گفته او، رهبران افغانستان باید از فرصت تاریخی پیش‌آمده برای دستیابی به صلح پایدار در افغانستان استفاده کنند.

به نقل از اعلامیه، وزیر خارجه‌ پاکستان در این دیدار بر محافظت در برابر نقش تخریب‌گران داخلی و خارجی تاکید کرده است. وی همچنین گفته است که بازگشت با عزت مهاجرین افغانستان به کشورشان باید بخشی از روند صلح باشد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟