رفع موهای زائد بدن با روشهای طبیعی

  • انتشار: ۱۳ دلو ۱۳۹۸
  • سرویس: اطلس پلاس
  • شناسه مطلب: 76426

رفع موهای زائد بدن بوسیله لیزر، اپیلاسیون و … شما را به صورت موقت از شر آن ها راحت می کند. از سوی دیگر این روش ها برای پوست شما مضر است. با این حال روش های دیگری برای رفع موهای زائد بدن وجود دارد که کاملا بی ضرر باشند و برای پوست شما نیز مفید هستند.

موهای زائد برای همه خصوصا خانم ها ناخوشایند می باشد. درحالی که موهای ریز روی صورت و بدن امری طبیعی می باشد اما رویش موهای ضخیم برای همگان چندان دلچسب نیست. در شرایطی که همه مردم از هر روشی برای رفع آن ها استفاده می کنند ما به شما روش های طبیعی را پیشنهاد می کنیم. روش های طبیعی و خانگی برای رفع موهای زائد بدن برخلاف روش هایی همچون الکترولیز، اپیلاسیون و لیزر دردناک و آسیب زا نیستند و از تاثیر طولانی تری برخوردارند. در ادامه شماری از این روش ها را به شما معرفی می کنیم.

رفع موهای زائد

پاپایا و آلوئه ورا؛ معجزه ای برای رفع موهای زائد

«پاپایا» میوه‌ای است که به تجزیه فولیکول های موی بدن کمک می نماید و موجب توقف رشد موها می شود. ماسک پاپایا و آلوئه ورا موهای بدن را صاف و لطیف می کند. برای ساخت ماسک پاپایا و آلوئه ورا می بایست میوه پاپایا را با ژل آلوئه ورا، زرد چوبه، آرد غنی شده و روغن خردل مخلوط نمایید تا نوعی خمیر درست شود. با بدست آمدن این خمیر آن را در مخالف جهت رشد مو مالیده و برای ۲۰ دقیقه بگذارید روی پوست بماند. سپس آن را بشویید.

شیر و آرد نخود

نصف کاسه آرد نخود و نصف کاسه شیر را با یکدیگر مخلوط کنید سپس یک قاشق چای خوری زردچوبه و یک قاشق چای خوری کرم تازه را به آن بیافزاید. مخلوطی که بدست می آید را برای نیم ساعت روی پوست خود بمالید و سپس آن را در جهت مخالف رشد مو بکنید و پوست را با آب شتشو دهید. این ماسک به رفع موهای زائد بدن کمک می کند.

عسل، شکر و لیمو

میزان برابری از شکر، عسل و لیمو را با یکدیگر مخلوط کنید تا خمیر نرمی بدست آید. سپس آن را حرارت دهید. در ادامه مقداری نشاسته ذرت را روی پوست خود بمالید و بعد این خمیر را روی آن بمالید. بلافاصله ناحیه مورد نظر را با نوار اصلاح پوشانده و روی آن فشار دهید. سپس نوار اصلاح را در جهت مخالف رشد مو از روی پوست بکنید.

زاج سفید و گلاب؛ یک ماسک خوب برای رفع موهای زائد

نصف قاشق چای خوری زاج سفید پودر شده را با دو قاشق سوپ خوری گلاب مخلوط نمایید. سپس چند قطره روغن زیتون به آن بیافزاید و آن را روی موهای زائد بدن بمالید. پس از بیست دقیقه دوباره این ماسک را روی پوست بمالید و برای بیست دقیقه دیگر منتظر بمانید. سپس پوست خود را با آب سرد شتشو دهید. پس از آن یک کرم مرطوب کننده روی پوست خود بمالید تا پوست شما خشک نشود. این ماسک می تواند به رفع موهای زائد بدن کمک کند.

سیب زمینی و عدس

چند سیب زمینی را آب پز کنید و سپس آن ها را پوست کرده و له کنید. در ادامه یک کاسه سوپ خوری عدس زرد را که یک شب در آب خیس مانده است، به همراه یک قاشق غذاخوری عسل و چهار قاشق لیمو ترش را به آن بیافزایید و با هم ترکیب کنید. شما می بایست این مخلوط را برروی پوست خود بمالید. با گذشت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه و زمانی که ماسک روی پوست خشک شد، آن را به آرامی و با مالش دادن پاک کنید.

خمیر زردچوبه و شیر

نصف قاشق چای خوری زرد چوبه را با شیر ترکیب کرده و آن را برروی پوست خود بمالید. سپس برای ۱۵ دقیقه بگذارید خشک شود. پس از آن، ماسک را با آب از روی پوست خود بشویید.

موز و جو؛ رفع کننده موهای زائد

یک موز رسیده را له کرده و دو قاشق چای خوری آرد جو دوسر را به آن اضافه کنید. سپس آن ها را به خوبی با یکدیگر مخلوط نمایید. در ادامه ماسک بدست آمده را به آرامی به مدت پانزده دقیقه روی پوست خود بمالید. برای گرفتن یک نتیجه بهتر توصیه می کنیم از این ماسک هر هفته استفاده کنید.

سفیده تخم مرغ و عسل

یک قاشق سفیده تخم مرغ را با یک قاشق سوپ خوری عسل و همچنین نصف قاشق سوپ خوری آرد ذرت ترکیب کنید تا زمانی که خمیر نرمی بدست آورید. سپس این ماسک را روی پوست خود مالیده و برای سی دقیقه منتظر بمانید. هنگامی که یک لایه نازک روی پوست شما ایجاد شد ماسک را با سرعت از روی پوست بکنید تا موهای زائد شما کنده شوند. این ماسک به رفع موهای زائد بدن کمک زیادی می کند.

ذرت و شکر

یک فنجان شکر را با شربت ذرت ترکیب کنید. سپس کمی آب لیموی طبیعی نیز به آن بیافزایید. در ادامه این ترکیب را حرارت دهید تا شکر به طور کامل در شربت ذرت حل گردد. ماسک بدست آمده را تا زمانی که همچنان گرم است روی پوست خود بمالید و پس از دقایقی آن را از روی پوست جدا کنید. کندن این ماسک از روی پوست کمی دردناک می باشد؛ بنابراین توصیه می کنیم این کار را با دقت و به آرامی انجام دهید.

لیمو و عسل؛ یک ترکیب عالی برای رفع موهای زائد

برای تهیه این ماسک می بایست ۴ قاشق چای خوری عسل را با یک عدد لیموی تازه ترکیب نمایید و هم بزنید تا شکل خمیری و چسبندگی به خود بگیرد. سپس ماسک بدست آمده را بسیار آرام در جهت رویش موهای صورت روی پوست بمالید و اجازه دهید برای ۱۵ دقیقه روی صورت شما باقی بماند. در انتها نیز صورت خود را با آب ولرم بشوید. به شما توصیه می کنیم از این ماسک هفته ای دو تا سه نوبت استفاده کنید.

نعناع و پیاز

دو عدد پیاز را نصف کنید و سپس پوست نازک پیاز را بیرون بیاورید و با برگ های نعناع بکوبید تا له شود و ماسک مورد نظر بدست آید. این ماسک را روی موهای زائد بدن بمالید و برای پانزده تا بیست دقیقه بگذارید روی پوست شما بماند. سپس ماسک را با آب از روی پوست بشویید. اگر از این ماسک سه تا چهار بار در هفته استفاده کنید می توانید تفاوت را مشاهده کنید.