رستوران های خوب اصفهان که مزه غذایشان را فراموش نخواهید کرد!

  • انتشار: ۱۱ حوت ۱۳۹۸
  • سرویس: اطلس پلاس
  • شناسه مطلب: 79574

لذت یک سفر خوب و به یاد ماندنی هنگامی تکمیل می شود که این سفر همراه شود با خوشمزه گی. در این مقاله سری زده ایم به رستوران های خوب اصفهان تا شریک لحظه های خوب تان در یک سفر خاطره انگیز و پر از طعم و مزه به شهر نصف جهان باشیم.

معرفی رستوران های خوب اصفهان

اصفهان به عنوان یکی از شهرهای مقصد برای گردشگری و وجود توریست های زیاد داخلی و خاررجی توانسته است رستوران های متنوعی را گرد آورد که در آنها طعم های مهیج و اصیل می شوند یکی از خوش ترین لحظات سفر. در اصفهان اصالت تاریخی و خوشمزگی ناب سنتی وقت گذرانی لذت بخشی را برای گردشگران رقم می زند که در کنار اصالت و خوشمزگی هر نوع سلیقه ای را نییز پوشش می دهد.

رستوران های خوب اصفهان

فرقی نمی کند که دوست دارید غذایی سنتی در یک رستوران محلی نوش جان کنید و یا طعمی جدید را در یک رستوران لاکچری و مدرن تجربه کنید، در اصفهان شما براحتی و برای هر سلیقه ای رستوران می یابید. در ادامه به معرفی برخی از این رستوران ها می پردازیم:

شهرزاد

در ا صفهان از هر کسی آدرس یکی از رستوران های خوب اصفهان را که بپرسید محال است رستوران شهرزاد را به شما پیشنهاد ندهد. شهرزاد یک انتخاب لوکس و البته سنتی است که یکی از قدیمی ترین و محبوب ترین رستوران های اصفهان به شمار می رود و در واقع می توان گفت که این رستوران یک انتخاب فوق العاده است. دلایل محبوبیت شهرزاد نیز برمیگردد به کیفیت ایرانی و خوشمزه گی غذاهایش که شلوغی همیشگی رستوران نیز موید این کیفیت است.

در رستوران شهرزاد شما می توانید از نوش جان کردن انواع غذاهای اصیل ایرانی و صفهانی لذت ببرید و غذاهای فرنگی را نیز که با بهترین کیفیت سرو می شوند امتحان کنید. مطمئنا با هر سلیقه ای که باشید در این رستوران راضی خواهید بود.

البته کیفیت خوب غذا تنها دلیل شهرت این رستوران نیست بلکه فضای زیبای رستوران با کاشیکاری و نقاشی های قاجاری و آینه کاری های سنتی و بی نظیر و هنرمندانه اش و شیشه های رنگی پنجره ها که اصالت و تاریخ اصفهان را به نمایش می گذارد در کنار موقعیت خوب و مناسب آن و نزدیکی به اماکن دینی مانند پل خواجو و زاینده رود و هتل عباسی و رستوران شهر زاد را به یکی از رستوران های خوب اصفهان تبدیل کرده است.

خوان گستر

یکی ار رستوران های خوب اصفهان که محبوبیت بسیار زیادی میان اهالی اصفهان و البته گردشگران و توریست ها دارد مجموعه رستوران های خوان گستر است که دارای چندین شعبه در اصفهان می باشند.

فضای داخلی شیک و تمیز و دلپذیر این رستوران در کنار سرویس دهی عالی و طعم بی نظیر غذاهایش توانسته محبوبیت زیادی را ایجاد کند. نکته مثبت رستوران وجود بخش مخصوص برای غذاهای گیاهی مناسب ذائقه گیاهخواران و کسانی که مایل نیستند از گوشت استفاده کنند می باشد.

وجود سلف سرویس و ارائه انواع سالادها با بهترین کیفیت نیز از دیگر ویژگی های این مجموعه رستوران ها می باشد. دو شعبه رستوران در هتل جلفا در منطقه ارمنی نشین و شعبه سیتی سنتر اسفهان محبوبیت بیشتری دارند.

اگر گذرتان به اصفهان و به رستوران های خوان گستر افتاد حتما چلوکباب کوبیده اش را امتحان کنید.

زاوا

اگر در گشت زنی هایتان در اصفهان به دنبال یک طعم خاص می گردید ما به شما رستوران ایتالیایی زاوا را پیشنهاد می کنیم. رستورانی که طعم و بو و کیفیت غذاهای ایتالیایی اش زبانزد اهالی شهر است.

طراحی فضای داخلی رستوران به گونه ای است که به محض ورود حس آرامش را تجربه خواهید کرد و این آرامش زمانی چند برابر خواهد شد که طعم بی نظیر و خوشمزه گی غذاهایش را بچشید. شک نکنید شما به یکی از رستوران های خوب اصفهان معرفی شده اید.

پیشنهاد اطلس پلاس به شما این است که اگر حتی به فکر خوردن غذاهای ایتالیایی نیستید ولی به این رستوران حتما سری بزنید و لازانیا و پاستای زاوا را امتحان کنید بی شک این رستوران یکی از بهترین گزینه ها برای کسانی است که شیفته مزه های ایتالیایی هستند و یکی از عالی ترین و ناب ترین تجربه هاست برای کسانی که تا حالا این مزه و طعم را امتحان نکرده اند.

بریانی اعظم

حتی کسانی که تا حالا به اصفهان سفر نکرده اند هم به خوبی می دانند که یکی از طعم های محبوب و یکی از غذاهای معروف و سنتی اصفهان «بریان» است. اما قبل از اینکه به بهترین بریانی اصفهان به نام بریانی اعظم که یکی از رستوران های خوب اصفهان است اشاره کنیم بهتر است یک اشتباه رایج را اصلاح کنیم:

نام غذا «بریان» است و رستوران و محلی که این غذا در آن عرضه می شود بریانی نامیده می شود پس بریانی نام محلی است که «بریان» در آن ارائه می شود.

حالا می رویم سراغ رستوران بریانی اعظم که قدمت و کیفیت بالایی دارد. و همین ها سبب شده که شهرت این رستوران زبانزد باشد و به عنوان یکی از بهترین مکان ها برای تجربه طعم این غذای سنتی اصفهانی باشد.

شاید برای شما هم جالب باشد که بدانید بریان غذایی پر چرب و گوشتی است که از گوشت چرخکرده بره و یا گوسفند درست می شود و با نان تافتون و یا سنگک تازه و سبزی خوردن و دوغ سرو می شود. غذا در نگاه اول در حجم بسیار کم به نظر می رسد ولی به علت همان چرب بودنی که اشاره شد و بعلت سنگینی غذا آن حجم از غذا کاملا مناسب و حتی ممکن است بیشتر از وعده غذایی یک نفر باشد

در رستوران بریانی اعظم، نیز «بریان» با نان تافتون و یا سنگک تازه و سبزی خوردن و دوغ سرو می شود و اینها در کنار هم ترکیبی بی نظیر و طعمی به یاد ماندنی به وجود می آورند. این رستوران سه شعبه در اصفهان دارد که یکی از آنها در دروازه دولت، ابتدای چهارباغ عباسی قرار دارد و فقط به صورت بیرون بر سرویس دهی می کند. ولی دو شعبه دیگر در خیابان مسجد سید و خیابان کمال اسماعیل قرار دارند و فضای کافی برای صرف غذا دارد.