رسانه های پاکستانی طالبان را متهم به دزدیدن گوسفندان پاکستانی کردند

  • انتشار: ۱۰ اسد ۱۳۹۵
  • سرویس: اجتماعی
  • شناسه مطلب: 14462

رسانه های پاکستان روز یکشنبه گزارش دادند در روزهای اخیر چند مورد حمله شبه نظامیان طالب از خاک افغانستان به مناطقی از شهر مرزی چِترال از جمله مناطق پاکستان و به سرقت بردن گلّه ها و گوسفندهای مردم این منطقه گزارش شده است.

این رسانه ها گزارش دادند؛ افراد مسلح و شبه نظامی که برخی گزارش ها حکایت از وابستگی آنها به طالبان افغانستان دارد، از مرز های کوهستانی، خود را به منطقه ای به نام درّه کالاش در پاکستان به عنوان یکی از چراگاه های اصلی منطقه چترال در ایالت خیبرپختونخوا می رسانند و با تهدید چوپان ها، دام های آنان را به راحتی به سرقت می برند.

در روزهای اخیر چند مورد درگیری میان چوپان ها و گله داران پاکستانی و شبه نظامی افغان در دره کالاش نیز گزارش شده که منجر به کشته شدن دست کم چهار نفر از چوپانان شده است.

براساس گزارش رسانه های مختلف پاکستان، در سه روز گذشته، شبه نظامیان طالب افغان حدود سه هزار راس بز و گوسفند را از منطقه دره کالاش پاکستان به سرقت برده اند.

این موضوع به نگرانی جدی برای ساکنان دره کالاش و شهر چترال تبدیل شده است. گله داری یکی از منابع اصلی درآمد مردم این منطقه است.

پاکستان در ماه های اخیر با ایجاد موانع و دروازه های مرزی جدید در گذرگاه های مرزی خود با افغانستان، اقدام های سخت گیرانه ای را برای تردد افغان ها اتخاذ کرده و کار را برای تردد افغان های بدون اسناد به مراتب مشکل کرده است.

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟