رسانه امریکایی: برای از بین بردن تروریزم باید بر پاکستان حمله شود

  • انتشار: ۲ قوس ۱۴۰۰
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 124357

رسانه امریکایی “واشنگتن اگزماینر” در تازه ترین مقاله‌ای خود رویکرد دولت بایدن با پاکستان را خنده دار خوانده به شدت مورد انتقاد قرار داده‌است.

این نشریه تاکید کرده که سیاست مبارزه با تروریزم بایدن در افغانستان شکست خورده و برای از میان برداشتن داعش و دیگر گروه‌های تروریستی باید به پناهگاه‌های آنها در پاکستان حمله شود.

مایکل رابین، پژوهشگر اندیشکده با نفوذ امریکن انترپرایز و نویسنده مقاله می‌گوید که “مشکل تروریزم در افغانستان در مقایسه با واقعیت تروریزم در پاکستان بسیار کمرنگ است.”

او حکومت بایدن را متهم می‌کند که فریب حرف‌های دیپلماتیک رهبران پاکستان را خورده و متوجه بازی دوگانه پاکستان و استفاده ابزاری آن از گروه‌های تروریستی، از جمله پناه دادن به رهبر القاعده، نشده است.

در این مقاله آمده، “شکست خفت‌بار امریکا در افغانستان مقامات پاکستانی به عنوان حامیان تروریزم را به بهره‌گیری ابزاری از گروه‌های شبه‌نظامی تشویق کرده است.”

به گفته نویسنده این مقاله، وقتی حکومت بایدن در ماه آگست اعلام کرد که خروج نیروهای امریکایی از افغانستان امنیت امریکا را به خطر نمی‌اندازد، “این سخن دروغ از آب در آمده است.”

او تصریح کرده که داعش حالا در هر ولایت افغانستان حضور دارد.

همچنین، او این حرف زلمی خلیلزاد و دیگر مقامات امریکایی را که گویا از طالبان برای سرکوب داعش درافغانستان استفاده شود، احمقانه می‌داند.

این در حالی است که وزارت های خارجه و مالیه امریکا به تازه گی سه رهبر داعش شاخه خراسان و یک تمویل کننده این گروه را در افغانستان تحریم کرده است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟