رزرو بلبورد های تبلیغاتی کابل به سود «غنی» تحت عنوان تجلیل از سالروز استقلال!

  • انتشار: ۸ اسد ۱۳۹۸
  • سرویس: تیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 67568

شماری از نامزدان انتخابات ریاست جمهوری، با متهم کردن اشرف غنی به سوء‌استفاده از صلاحیت‌ها و امکانات دولتی، می‌گویند تمامی مکان‌های تبلیغاتی شهر کابل زیر نام تجلیل از استقلال کشور به سود غنی رزرو شده‌اند.

کارزارهای انتخابات ریاست جمهوری از روز یکشنبه (6 اسد) رسما آغاز شد. اما 12 ستاد انتخاباتی آغاز مبارزات انتخاباتی‌شان را به دلیل آنچه که سوء‌استفاده از امکانات دولتی و تغییر و تبدیلی‌های غیرقانونی از سوی رهبری حکومت می‌خوانند به تعویق انداخته‌اند.

این نامزدان می‌گویند که تمام مکان‌های تبلیغاتی شهر کابل تحت نام تجلیل از صدمین سالروز استرداد استقلال کشور به شکل غیر قانونی به سود اشرف غنی ریزرف شده‌اند.

محمد واعظی سخنگوی تیم صلح و اعتدال در صحبت با خبرگزاری جمهور گفت: رئیس جمهور سابق افغانستان (اشرف غنی) تحت نام تجلیل از صدمین سالروز استرداد و استقلال کشور کمپاین غیرقانونی انجام می‌دهد.

وی بیان داشت، دستگاه آقای غنی به شکل غیر قانونی تحت نام تجلیل از صدمین سالروز استرداد و استقلال کشور تمام تابلوهای تبلیغاتی شهر کابل را به سود اشرف غنی رزرو کرده و برای دیگر نامزدان اجازه نصب تصاویر انتخاباتی شان داده نشده است.

واعظی با بیان اینکه مصرف گزاف بیت المال و سوءاستفاده از امکانات دولتی و عامه‌المنفعه به سود تیم حاکم  نمونه بارز فساد انتخاباتی است گفت: تیم حاکم به این نتیجه رسیده است که در کارزارهای شفاف و عادلانه انتخاباتی نمی‌تواند پیروز میدان باشد لهذا تصمیم گرفته است که از امکانات دولتی تحت نام‌های مختلف حداکثر سوء‌استفاده کند.

در همین حال فرامرز تمنا یکی دیگر از نامزدان انتخابات ریاست جمهوری با انتقاد از تیم اشرف غنی گفت: تمام بلبوردهاى شهر کابل زير نام 28 اسد به سود رييس جمهورغنى رزرو شده است.

گفتنی است که حکومت در اقدامی بی‌پیشینه بیش از 400 میلیون افغانی را برای تجلیل از سالروز استرداد استقلال افغانستان مد نظر گرفته است که شماری از نامزدان مدعی اند که این هزینه گزاف مصرف کمپاین‌های انتخاباتی می‌شود.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟