رحمت الله نبیل ممنوع الخروج شد

  • انتشار: ۱۵ دلو ۱۳۹۶
  • سرویس: تیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 36636

رحمت‌الله نبیل رییس پیشین امنیت ملی و رهبر جریان سیاسی محور مردم افغانستان، طی حکمی از سوی حکومت ممنوع‌الخروج شده است. این در حالیست هم اکنون آقای نبیل در سفر خارج از کشور به سر می برد.

محور مردم افغانستان، از جریان‌های سیاسی که آقای نبیل در راس آن قرار دارد، با اعلام این خبر گفته است: این حکم زمانی صادر شد که وی در سفر خارج از کشور به سر می‌برد. انجنیر نبیل به زودی به کشور بر می‌گردد تا به مبارزه سیاسی خود جهت تحقق قانونیت و‌ مشروعیت با قاطعیت بیشتر ادامه دهد. تصمیم سیاسی راس حکومت وحدت ملی در باره ممنوع‌الخروج اعلام کردن رییس پیشین امنیت ملی کشور، گام دیگری است در راستای نقض حقوق و آزادی‌های اساسی یک شهروند کشور که هیچ مبنای حقوقی و قانونی ندارد.

محور مردم افغانستان می‌افزاید که آقای نبیل به‌دنبال افشاگری‌هایش در ارتباط به مداخله سازمان استخباراتی پاکستان در امور افغانستان در سال‌های گذشته و هم‌چنین افشا ساختن فعالیت‌های سیستماتیک و نظام‌مند رهبری حکومت کنونی در جریان انتخابات ریاست‌جمهوری گذشته ممنوع‌الخروج شده است.

یک منبع گفته است که رحمت الله نبیل به دیدار یکی از اعضای خانواده خود آمریکا رفته است.

رحمت‌الله نبیل که در حال حاضر در آمریکا به سر می‌برد و احتمالا مانند جنرال دوستم معاون اول رئیس جمهور اجازه بازگشت به افغانستان را ندارد.

این در حالیست که بیش از 8 ماه می‌شود که جنرال دوستم معاون اول ریاست جمهوری ممنوع الدخول شده است و بارهای به هواپیمای معاون اول اجازه نشست داده نشده است.

رحمت‌الله نبیل در ماه عقرب امسال گفته بود که در زمان انتخابات ریاست‌جمهوری سال 1393، ماشین‌های چاپ کارت‌های رای در خانه یکی از مقام‌های ارشد حکومتی گذاشته بود و کارت‌های جعلی رای‌دهی توزیع می‌شد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟