ربانی در کنفرانس ائتلاف ضد داعش، خواستار حضور بیشتر نظامیان آمریکایی در افغانستان شد

  • انتشار: ۳ حمل ۱۳۹۶
  • سرویس: تیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 19972

صلاح الدین ربانی وزیر امور خارجه، پیش از چاشت روز گذشته (چهارشنبه) به وقت محلي، در نشست وزرای ائتلاف جهانی مبارزه با داعش که به میزبانی ایالات متحده امریکا در مقر وزارت امور خارجه آن کشور از مقامات نظامی و رئیس جمهور آمریکا خواست تا نظامیان بیشتری به افغانستان بفرستد.

در نشست، وزرای امور خارجه و نمایندگان ۶۸ کشور در آمریکا  در مورد جنایات داعش در نقاط مختلف جهان، راههای جلوگیری از گسترش حضور و فعالیت های آن و همآهنگی اقدامات همه کشورها برای سرکوب نمودن این پدیده شوم، به عنوان تهدید مشترک، به بحث و تبادل نظر پرداختند.

در اعلامیه مشترک این نشست، ائتلاف جهانی مبارزه با داعش مساعی دولت و نیروهای ملی دفاعی و امنیتی افغانستان در راستای سرکوب نمودن داعش و تطبیق استراتیژی ملی مبارزه با داعش را ستایش نموده است.

همچنین صلاح الدین ربانی، وزیر خارجه با رکس تیلرسون، وزیر خارجۀ ایالات متحدۀ امریکا دیدار کرد.

ملاقات میان وزرای خارجۀ افغانستان و امریکا، پس از آن صورت گرفت که مک مستر، مشاور امنیت ملی ایالات متحده، در یک دیدار با صلاح الدین ربانی گفت که روابط و همکاری میان واشنگتن و کابل، بر اساس موافقت نامۀ مشارکت استراتژیک استوار می باشد.

آقای مک مستر، همچنان گفته بود که دونالد ترامپ، رئیس جمهور ایالات متحده، کمیت و کیفیت همکاری ها با افغانستان را تحت ارزیابی داشته و به ادامۀ حمایت از افغانستان متعهد می باشد.

جنرال نیکلسون، ماۀ گذشته به کانگرس ایالات متحده گفت که برای شکستن بن بست در افغانستان، به چند هزار نیروهای اضافی نیاز است.

رئیس جمهور دونالد ترامپ، تا اکنون در پاسخ به این پیشنهاد جنرال نیکلسون، چیزی نگفته است.

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟