ربانی در دیدار با رئیس مجلس ایران: از خاک افغانستان علیه کشور دیگری استفاده نخواهد شد

  • انتشار: ۸ سنبله ۱۳۹۵
  • سرویس: تیتر 1سیاست
  • شناسه مطلب: 15248

صلاح الدین ربانی وزیر امور خارجه در دیدار با علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی ایران با تاکید بر سیاست افغانستان در تقویت روابط حسنه با همسایگان یادآور شد: افغانستان هیچگاه اجازه نخواهد داد که ازخاکش علیه کشور ثالثی استفاده شود یا محل سوء استفاده تروریست ها واقع شود.

صلاح الدین ربانی وزیر امور خارجه روز گذشته (یکشنبه) با علی لاریجانی رییس مجلس ایران دیدار و گفت وگو کرد.

صلاح الدین ربانی وزیر امور خارجه در این دیدار با ابراز خرسندی از سفر به ایران از حمایت های، دولت ایران در راستای تقویت ثبات و وحدت ملی درافغانستان و مهمان نوازی ستودنی جمهوری اسلامی ایران از مردم افغانستان قدردانی کرد.

وی افزود: گرچه دشمنان افغانستان بی ثباتی را در کشور دنبال می کنند اما آرزوی دولت و ملت افغانستان رسیدن به آرامش و ثبات پایدار در کشور است.

صلاح الدین ربانی با تاکید بر سیاست افغانستان در تقویت روابط حسنه با همسایگان یادآور شد: افغانستان هیچگاه اجازه نخواهد داد که ازخاکش علیه کشور ثالثی استفاده شود یا محل سوء استفاده تروریست ها واقع شود.

وزیر امور خارجه افغانستان روند مبارزه ملی با تروریسم درافغانستان را مثبت ارزیابی کرد، گفت: با ورود نیروهای بومی و پولیس افغانستان به روند مبارزه تروریسم اوضاع امنیتی کشور پیشرفت قابل توجهی را تجربه کرده است.

صلاح الدین ربانی گفت: بزودی یک کنفرانس بین المللی درخصوص افغانستان در بروکسل برگزار خواهد شد که فرصت خوبی برای جامعه دولت و ملت افغانستان برای همکاری گسترده با جامعه بین المللی جهت استقرار صلح و ثبات در کشور به شمار می آید.

در این دیدار دو طرف بر تقویت وحدت ملی در افغاستان و ایستادگی در برابر توطئه های خارجی تاکید کردند.

همچنان در این دیدار لاریجانی رئیس مجلس ایران گفت: ظرفیت های همکاری خوبی برای توسعه روابط اقتصادی و تجاری ایران و افغانستان به ویژه در بحث حمل ونقل و انرژی وجود دارد.

وی افزود: مجلس ایران نیز از توسعه و تقویت روابط خود با مجالس افغانستان استقبال می کند.

رییس مجلس شورای اسلامی ایران برتقویت وحدت ملی در افغاستان برای غلبه بر مشکلات داخلی وایستادگی دربرابرتوطئه های خارجی تاکید کرد و یادآور شد: مردم افغانستان مردمی رشید و دارای تمدن و تاریخی افتخارآمیز هستند اما متاسفانه منافع دشمنان افغانستان درآشفتگی سیاسی این کشور تعریف شده است و مداخلات خارجی مانع رشد کشور و توسعه رفاه در افغانستان شده است.

رییس مجلس شورای اسلامی درپایان این دیداربا اشاره به مشکلات مربوط به موضوع آب در دو کشور گفت: این مسئله باید میان دو کشور دوست و برادر به شکل منصفانه حل و فصل شود.

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟