راه خوب با رهبران خوب میسر است

  • انتشار: ۲۲ ثور ۱۴۰۱
  • سرویس: دیدگاهسیاست
  • شناسه مطلب: 130458
افغانستان

بدون شک افغانستان به سوی یک جنگ بزرگ روان است. معتقدم از درون این کوره آتش، رهبران صادق تری ظهور خواهند کرد. این رهبران راستین که مسلح به علم و اندیشه ی پاکتری هستند، شمع محافل سیاسی، نظامی و فرهنگی افغانستان نوین خواهند شد.
بحث تجزیه و فدرالی شدن، تقریبا منتفی است. زیرا تجزیه و فدرالی شدن را همه مردم افغانستان نمی خواهند. مردم خواهان عدالت اجتماعی و حکومت همه شمول هستند. و این در طول بیست سال گذشته، به خوبی تجربه گردید و نتیجه خوبی داشت. مردم حکومتی را می خواهند که شبیه دوران جمهوریت باشد. انتخابی و دموکراسی گونه.
آری! آنچه اکثریت جامعه می خواهند، همان خواهد شد. نه اقلیت. بنائا روشنفکران و نخبگان افغانستان، نباید بیشتر ازین اجازه دهند که اذهان مردم به سمت سوی نادرست منحرف گردد. انحراف افکار عامه هزینه های رسیدن به واقعیت ها و عدالت اجتماعی را بالا برده و این به هیچ وجه عقلانی و مدبرانه نیست.
زودتر اقدام نکنیم، دشمنان رفاه و آبادی مردم افغانستان، کارشان را به انجام می رسانند. آنان جنگ می خواهند. تجزیه می خواهند. نگذاریم آنان به اهداف شوم شان برسند. درست است که آنان امکانات و قدرت لازم را دارند؛ اما ما نیز می توانیم با تدبیر و مبارزه جدی مان، مانع بربادی وطن مان شویم.

محمد محمودی

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟