راه حل جدید برای مقابله با پیری!

  • انتشار: ۱۲ ثور ۱۳۹۸
  • سرویس: سلامت
  • شناسه مطلب: 59836

پژوهشگران با بررسی هایی که در این زمینه انجام داده اند، به این نتیجه قطعی رسده اند که ارتقای سیستم ایمنی روشی موثر برای مقابله با کهولت سن و درمان بیماری های ناشی از ان است.

آزمایشاتی که در این زمینه بر روی برخی حیوانات و از جمله موش ها انجام شده، نشان می دهد که تقویت سیستم ایمنی انها که به حذف سلول های از کار افتاده کمک کرده، باعث شده تا حدی نشاط و جوانی به آنها بازگردد.

 پژوهشگران با بررسی هایی که در این زمینه انجام داده اند، به این نتیجه قطعی رسده اند که ارتقای سیستم ایمنی روشی موثر برای مقابله با کهولت سن و درمان بیماری های(Diseases) ناشی از ان است.

با افزایش سن انسان سلول های بدن دیگر تکثیر نشده و در حالت جنینی و بدون کارکرد باقی می مانند. همین امر منجر به ابتلای انسان به بیماری های مختلف و التهاب هایی در نقاط مختلف بدن می شود.

به نوشته شفا آنلاین،محققان می گویند روش هایی را برای معکوس کردن روند پیرشدن سلول های بدن ابداع کرده اند که باعث می شود انها دوباره قابلیت های دوره جوانی خود را به دست آورند. بدین منظور از نوعی پروتئین استفاده می شود که آزمایش آن در بخش هایی از بدن حیوانات گوناگون موثر بوده است.

از این پروتئین برای تولید دارویی موسوم به ABT-737 استفاده شده که در محیط آزمایشگاهی نیز روند تخریب سلول های پیر را معکوس کرده است. البته این دارو(medicine) هنوز مجوزهای لازم را برای استفاده عمومی به دست نیاورده است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟