راهنمای خرید هدفون بی سیم

  • انتشار: ۱۳ دلو ۱۳۹۹
  • سرویس: اطلس پلاس
  • شناسه مطلب: 104141

استفاده از وسایل ارتباطی بی سیم روز به روز در بین مشتریان افزایش می یابد و دلیل این کار هم آسانی در استفاده از آنها می باشد.

این وسایل ارتباطی بی سیم اما معایب خود را نیز دارد. وقتی داستان هدفون های بی سیم به میان می آید، باید توجه داشت که حذف سیم خیلی مفید نبوده چراکه هدفون های بلوتوث دار همیشه حین کار مشکلات خاص خود را داشته است.

راهنمای خرید هدفون بی سیم
راهنمای خرید هدفون بی سیم

برای انتخاب یک هدفون بی سیم خوب با ما در خواندن این مطلب همراه باشید:

هدفون بی سیم چیست؟

با به بازار آمدن گوشی های هوشمند و تنوع گزینه ها در آنها طبیعی ست که وسایل جانبی گوشی های هوشمند نیز تغییر کند.

بدین منظور  امروزه هدفون های بی سیم و بلوتوث به بازار عرضه شده است. جک هدفون در پرچمداران موبایل حذف شده و این خود سبب تشویق مشتریان به استفاده از هدفون های بی سیم گشته است.

هدفون های بی سیم انرژی لازم را از باطری گوشی می گیرند و با استفاده از بلوتوث موسیقی یا دیگر آیتم های لازم صوتی را پخش می کنند.

انواع هدفون های بی سیم

هدفون های بی سیم از لحاظ شکل ظاهری و نوع کاربرد به دسته های مختلفی تقسیم می شوند که آشنایی با آنها می تواند کمک شایانی هنگام خرید به شما بکند.

هدفون های بی سیم داخل گوش

این نوع هدفون ها که کوچکترین نوع هدفون های بی سیم می باشد، داخل گوش قرار می گیرند و نام دیگر آنها «ایرفون» می باشد.

راهنمای خرید هدفون بی سیم
راهنمای خرید هدفون بی سیم

این محصولات ریز اما کیفیتی بالا دارند چون نزدیک به پرده گوش قرار می گیرند.

قرار گرفتن این نوع هدفون ها در داخل گوش باعث می شود دیگر صداهای مزاحم وارد گوش شما نگردد.

برای استفاده راحت از این هدفون ها در بخش انتهایی آنها یک پوشش ابری نرم قرار گرفته است.

کسانی که عادت دارند هنگام ورزش در سالن های ورزشی موسیقی گوش کنند می توانند از این هدفون ها استفاده کنند چون  این محصولات قابلیت حمل بالایی دارند.

اما چون از نظر ظاهر کوچک هستند بدون شک کیفیت صدایی هدفون های بزرگ را ندارند.

آسیب کمتر با هدفون های روی گوش

هدفون های داخل گوش چون فاصله چندانی با پرده گوش شما ندارد می تواند آسیب هایی به پرده گوش بزند.

این مشکل اما در هدفون های روی گوش کمتر شده است. هدفون های روی گوش از نظر شکل ظاهری بزرگ تر از هدفون های داخل گوش می باشند و روی لاله گوش قرار گرفته صدا را به طور مستقیم به داخل کانال گوش هدایت می کنند.

البته در این مسیر صدای موسیقی در حال پخش به محیط بیرون نیز درز می کند. هدفون های روی گوش اگرچه در دراز مدت آسیب کمتری به پرده گوش می زند اما روی لاله گوش اثر منفی دارد.

هدفون های دور گوش

هدفون های دور گوش همان طور که از نامشان پیداست تمام دور گوش را می پوشانند و از ورود صداهای اطراف به گوش جلوگیری می کنند.

راهنمای خرید هدفون بی سیم
راهنمای خرید هدفون بی سیم

خروجی صدا در این نوع هدفون ها بسیار بالاست. این هدفون ها چون اندازه بزرگ تری نسبت به دو نوع دیگر که در بالا گفته شد دارند، قابلیت حمل کمتری را دارا می باشند.

هدفون ها در یک نوع دسته بندی دیگر به دو دسته «هدفون های پشت باز و پشت بسته» تقسیم بندی می شوند.

این نوع دسته بندی به بسته یا باز بودن بخش پشتی هدفون اشاره می کند.  در هدفون های پشت بسته صداهای محیط اطراف ایزوله شده صدای بیشتری به گوش ها می رسد.

برعکس در نوع پشت باز اما هم صدای موسیقی به محیط اطراف نشت می کند و هم صداهای اطراف به داخل گوش می رسد.

قبل از خرید به این نکات توجه کنید:

حال که انواع هدفون های بی سیم را شناختید، بهتر است با برخی مشخصات مهم در مورد آنها نیز آشنا شوید.

اولین ویژگی مهم «بازه فرکانسی» می باشد. فرکانس پاسخ دهی با هرتز سنجیده می شود و یک هدفون بی سیم خوب باید بازه فرکانسی مناسبی داشته باشد.

راهنمای خرید هدفون بی سیم
راهنمای خرید هدفون بی سیم

به عبارت دیگر میزان توانایی هدفون در تولید باس مهم تلقی می شود. بازه فرکانسی پایین به معنای تولید صداهای بم می باشد. فرکانس بالا هم به معنای صداهای زیر می باشد.

هدفون های موجود در بازار به طور کلی فرکانسی بین ۲۰ تا ۲۰ هزار که با بازه شنوایی انسان همخوانی دارد، را تولید می کنند.

عایق صدا

هدفون های عایق صدا، همان طور که نامشان نشان می دهد از لحاظ فیزیکی طوری ساخته شده اند که اولا مانع ورود صداهای اطراف به گوش می شوند و دوما اجازه نمی دهند صدا به محیط بیرون نشت کند.

این نوع هدفون ها در محدوده فرکانسی خاصی فعالیت نکرده از ورود تمام صداهای اطراف به گوش جلوگیری می کنند. هدفون های نویز کنسلینگ اما به میکروفن و پردازنده مجهز می باشند.

این هدفون ها قابلیت حذف صدای محیط را دارد. نحوه کار این هدفون ها هم به این صورت است که ابتدا صدای محیط را ضبط می کند و سپس با ایجاد موج معکوس آن را به هدفون باز می گرداند تا نویز موجود در محیط حذف گردد.

حذف نویز در صداهای محیط فرکانسی پایین خوب جواب می دهد اما در فرکانس های میانی و بالا تاثیر کمتری دارند.

باتری هدفون های بی سیم

یکی از نکات مهم هنگام خرید هدفون های بی سیم توجه به عمر باتری می باشد. چون در بیشتر مواقع قرار است از هدفون به مدت چند ساعت استفاده شود، قدرت باتری آن حائز اهمیت است.

همچنین توجه داشته باشید که هدفون شما ضد آب باشد تا بتوانید هنگام ورزش که زیاد عرق می کنید از آن استفاده نمایید.

اگر برای بازی های آن لاین نیاز به یک هدفون دارید ناگزیر هستید از نوع میکروفون دار آن استفاده کنید. بیشتر هدفون های بی سیم، میکروفون داخلی دارند و  امکان غیرفعال کردن آن نیز وجود دارد.

به هر صورت اینک که اطلاعات لازم در مورد هدفون های بی سیم را به دست آوردید، بدون شک دفعه بعد که خواستید هدفون بخرید بهتر عمل کرده محصول با کیفیت تری خواهید خرید.