ترامپ: ظرف ۳ هفته با ایران توافق می‌کنم

  • انتشار: ۳ سنبله ۱۳۹۹
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 93299

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا معتقد است که اگر در انتخابات ریاست جمهوری پیروز شود، طی مدت سه هفته با ایران به توافق می رسد.

رئیس جمهور آمریکا در گفتگو با فاکس نیوز گفت: آنها فقط منتظر هستند. آنها ناامید می خواهند توافق کنند. آنها می خواهند بفهمند که چه خواهد شد. اما اگر بایدن پیروز شود، معامله دیگری مانند جان کری بی کفایت و باراک اوباما که صادقانه بگویم در هنگام معاملات بی کفایت است، انجام خواهند داد.

شایان ذکر است که ایران و اعضای دائم شورای امنیت سازمان ملل (روسیه ، انگلیس ، چین ، ایالات متحده ، فرانسه) و آلمان در سال ۲۰۱۵ یک برنامه جامع اقدام مشترک تهیه کردند که برنامه هسته ای تهران را در ازای رفع تحریم های سازمان ملل و اقدامات یکجانبه محدود کننده ایالات متحده محدود کرد. رئیس جمهور ایالات متحده در آن زمان باراک اوباما و وزیر امور خارجه این کشور جان کری بود. در ماه مه سال ۲۰۱۸ ، دولت ترامپ از خروج ایالات متحده از برجام و تحریم های اقتصادی علیه ایران خبر داد.

ترامپ بارها اظهار داشته که آماده است گفتگو با مقامات ایرانی را از سر بگیرد. به گفته وی، واشنگتن علاقه دارد که پیمان دیگری را جایگزین برجام کند که نه تنها برنامه هسته ای ایران، بلکه طیف گسترده ای از موضوعات دیگر از جمله برنامه موشکی تهران و سیاست منطقه ای آن را شامل می شود. 

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟