«راحیل شریف» در راه کابل/ازسر گیری مذاکرات صلح

  • انتشار: ۲۵ قوس ۱۳۹۴
  • سرویس: تیتر 1سیاست
  • شناسه مطلب: 11788

قرار است رییس ستاد ارتش پاکستان راحیل شریف در مورد شروع گفتگوهای صلح به کابل بیاید.

به گزارش خبرگزاری اطلس، این درحالی است که محمد اشرف غنی در هفته پیش در اسلام برای اشتراک در کنفرانس قلب آسیا رفته بود و با نواز شریف نخست وزیرپاکستان و شماری از مقام‌های دیگر پاکستانی صحبت کرد.

نخست وزیرپاکستان بار دیگر شعار داده بود « دشمن افغانستان دشمن پاکستان است» و از همکاری کشور در مورد گفتگوهای صلح وعده داد.

همچنان نمایندگان چین و امریکا نیز در پاکستان به اشرف غنی گفته بودند که از دور دوم گفتگوهای صلح حمایت می‌کنند و در آن نقش می‌گیرند.

اما دو روز بعد آن محمد آصف وزیر دفاع پاکستان گفت پاکستان برای تامین امنیت لوله گاز «تاپی» از طالبان کمک می‌خواهد.

این اظهارات وزیردفاع پاکستان واکنش جدی رییس جمهور افغانستان را برانگیخت و او این گفته‌های وزیردفاع پاکستان را مداخله در امور افغانستان و نادیده گرفته دولت مشروع افغانستان دانست.

گفتگوهای صلح دولت افغانستان با طالبان بعد به کرسی نشستن اشرف غنی و سفرش در پاکستان دوباره برثر زبان‌ها آمد و پیش از انتشار خبر مرگ ملاعمر، دور اول آن در پاکستان انجام شد. اما با نشر خبرمرگ ملاعمر در پاکستان به دلیل این‌که مرگ او از سوی مقام‌های پاکستان برای دوسال پنهان نگهداشته شده بود و نیز حملات انفجاری که در کابل به وقوع پیوست و دولت افغانستان مدعی شد که دولت پاکستان در مبارزه مشترک با طالبان و تروریستان صادق نیست، متوقف شد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟