رئیس کمیسیون انتخابات: تاکنون بیش از 6 میلیون و یکصد هزار تن برای انتخابات ثبت نام کرده اند

  • انتشار: ۲۳ جوزا ۱۳۹۷
  • سرویس: اجتماعیتیتر 1
  • شناسه مطلب: 43793

گلاجان عبدالبدیع صیاد رئیس کمیسیون انتخابات می گوید که تاکنون شش میلیون و یکصد و هشتاد و چهار هزار تن در سراسر کشور برای انتخابات ثبت نام کرده اند که از میزان بیش از دو میلیون تن از آنها زنان بوده است.

تعدادی از اعضای کمیسیون مستقل انتخابات امروز (چهارشنبه) در نشستی از وضعیت رای دهندگان و ثبت نام نامزدهای انتخاباتی معلوماتی را ارائه کرد.

عبدالبدیع صیاد رییس این کمیسیون می‌گوید که تاکنون بیش از شش میلیون و یک صد و هشتاد و چهار هزار تن رأی دهنده در سراسر کشور ثبت نام کرده اند که از این میان بیش از دو میلیون و یازده هزار آن را زنان تشکیل می دهد.

رییس کمیسیون مستقل انتخابات از کمرنگ بودن زنان برای ثبت نام در شورای ولسوالی ها نگرانی کرد. او ناامنی ها در برخی ولایت ها، مشکلات فرهنگی، عدم تصدیق نامه های صنف دوازدهم و برخورد سلیقه‌یی برخی از مقام های محلی را از عوامل اصلی کمرنگ بودن زنان برای نامزد شدن در شورای ولسوالی ها می داند.

آقای صیاد افزود که مرحله اول و دوم ثبت نام رأی دهند‌گان با مؤفقیت به پایان رسید و مرحله سوم ثبت نام در مراکز روستا ها ادامه دارد؛ او همچنین ابتکار عمل کمیسیون مستقل انتخابات و نقش مردم و نیروهای امنیتی را در مؤفق ساختن این پروسه ملی ارزنده دانست.

آقای صیاد ادامه داد که یکهزار مرکز ثبت نام که در مراحل گذشته فعال نشدند، به مرحله سوم منتقل شده است.

مقامات در این کمیسیون می گویند که ثبت نام کاندیدان شوراهای ولسوالی ها الی ۲۴ جوزا و ثبت نام رأی دهندگان در قریه جات الی ۱۵ سرطان تمدید شده است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟