رئیس کمیسیون انتخابات: احتمالا 60 کتابچه مفقود شده استیکر در اختیار ائتلاف بزرگ ملی قرار گرفته است

  • انتشار: ۱۱ سنبله ۱۳۹۷
  • سرویس: اجتماعیتیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 46820

عبدالبدیع صیاد رئیس کمیسیون مستقل انتخابات در واکنش به افشاگری ائتلاف بزرگ ملی افغانستان در مورد وجود هزاران تذکره و استیکر جعلی می گوید که در جریان ثبت نام رای دهندگان 60 کتابچه ثبت نام رای دهندگان مفقود شده که احتمالا این کتابچه ها در اختیار این ائتلاف قرار گرفته است.

یک روز پس از آن‌که ایتلاف بزرگ افغانستان، هزاران نسخه شناس‌نامۀ ستیکردار جعلی را در اختیار رسانه‌ها قرار داد، عبدالبدیع صیاد رئیس کمیسیون مستقل انتخابات می‌گوید که این کمیسیون مسئولیت تذکره ها را ندارد.

عبدالبدیع صیاد گفت مطمین نیست که آیا استیکرهایی‌که در اختیار این ایتلاف قرار گرفته، مربوط کمیسیون انتخابات است یا نه و آیا این ستیکرها جعلی است.

به گفتۀ او، در جریان ثبت نام‌های رآی‌دهنده‌گان ۶۰ کتابچۀ استیکر در ولایت‌ها مفقود شده‌اند که احتمالأ بخشی از آن در اختیار این ایتلاف قرار گرفته است.

آقای صیاد اما تأکید کرد که کمیسیون انتخابات مسؤولیت شناس‌نامه‌ها را ندارد و در این باره باید ادارۀ ثبت و احوال نفوس پاسخ بگوید.

ایتلاف بزرگ ملی افغانستان، روز گذشته هزاران نسخه شناس‌نامۀ جعلی استیکر دار را در اختیار رسانه‌ها قرار داد و ادعا کرد که روند ثبت نام‌های رآی‌دهند‌گان پر از تقلب بوده است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟