رئیس سازمان استخبارات پاکستان به کابل می آید

  • انتشار: ۱۲ ثور ۱۳۹۶
  • سرویس: اجتماعی
  • شناسه مطلب: 21589

هیئت پارلمانی پاکستان در سفر بعد از به افغانستان می گویند که رئیس ادارۀ استخبارات نظامی پاکستان یا آی اس آی به زودی به کابل سفر کرده و با مقام‌های افغان در مورد همکاری‌های امنیتی و مبارزه با تروریسم صحبت خواهد کرد.

ایاز صادق، رئیس شورای ملی پاکستان، گفت که نوید مختار در این سفر در مورد فهرست تروریستان که چندی پیش بین کابل و اسلام آباد تبادله شد، نیز صحبت خواهد کرد.

آقای صادق روز دو شنبه این مطلب را اندکی پس از برگشت از افغانستان بیان داشت. یک هیات ۱۵ عضوی پارلمان پاکستان به شمول رئیس شورای ملی آن کشور روزهای گذشته سرگرم دیدار با رهبران حکومت وحدت ملی در کابل بودند.

رئیس شورای ملی پاکستان از استقبال گرم مقام‌های افغان از هیات پاکستانی قدردانی کرد و گفت که عبدالله عبدالله رئیس اجرائی حکومت وحدت ملی، اطمینان داده است که به زودی به پاکستان سفر خواهد کرد.

پس از یک سلسله حملات مرگبار در کابل که به گفتۀ مقام‌های امنیتی افغان در پاکستان طراحی شده بود، آقای عبدالله در ماه ثور سال ۱۳۹۵ خورشیدی، سفر از قبل برنامه ریزی شده اش را به پاکستان لغو کرد.

با رویکار آمدن حکومت وحدت ملی، رئیس جمهور اشرف غنی، با شعار پایان بخشیدن به “جنگ اعلام ناشدۀ پاکستان با افغانستان” رویکرد خود را مشخص ساخت.

اما ادامۀ حملات مرگبار در افغانستان و گسترش شورشگری طالبان، روابط دو همسایه را کم از کم در یک و نیم دهۀ گذشته، به گونۀ کم پیشینه یا هم بی پیشینه کشیده ساخت.

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟