رئیس سازمان استخبارات آمریکا: پاکستان در حال توسعه سلاح های هسته ای پیشرفته است

  • انتشار: ۲۶ دلو ۱۳۹۶
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 37092

نهاد‌های استخباراتی آمریکا اعلام کردند پاکستان در حال توسعه سلاح‌های هسته‌ای پیشرفته‌تری است که می‌تواند سبب تضعیف امنیت منطقه‌ای شود. واشنگتن همچنان پاکستان را به پنهانکاری در پناه دادن به تروریست‌ها و گروه‌های شبه نظامی متهم می‌کند.

دان کوتس مدیر سازمان استخبارات ملی آمریکا در جلسه استماع کمیته اطلاعات مجلس سنای آمریکا در روز سه شنبه گفت: پاکستان در اواسط مسیر توسعه سلاح‌های هسته‌ای تاکتیکی میان برد است که شامل موشک‌های کروز هدایت پذیر قابل شلیک از هواپیماها، کشتی‌ها و سیستم‌های دریایی و همچنین موشک‌های بالستیک میان برد است.

بر اساس برآورد‌های نهاد‌های اطلاعاتی مختلف، پاکستان دارای دست کم صد و شصت کلاهک هسته‌ای است. زرادخانه هسته‌ای پاکستان شامل موشک‌های تاکتیکی و میان برد است و از آنجا که این کشور یک قدرت جهانی محسوب نمی‌شود نیازی به موشک‌های بالستیک قاره پیما ندارد.

کوتس گفت: «پاکستان با توسعه توانمندی‌های جدید هسته ای، حفظ ارتباطات خود با گروه‌های مسلح، محدود کردن تلاش‌ها و عملیات ضد تروریسم و نزدیکتر شدن به چین به تهدید منافع آمریکا ادامه خواهد داد.»

کوتس همچنین گفت: توسعه توان هسته‌ای پاکستان باعث می‌شود روابط این کشور با هند به عنوان همسایه و رقیب هسته‌ای آن به مراتب رو به وخامت بیشتری برود.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟