رئیس دبیرخانه مجلس به دادستانی معرفی شد

  • انتشار: ۲۳ عقرب ۱۳۹۶
  • سرویس: اجتماعی
  • شناسه مطلب: 33237

پس از جنجال‌ها بر سر فیصله هیأت بررسی فساد در دبیرخانه‌ی مجلس نمایندگان، رییس مجلس روز گذشته (دوشنبه) پس از نشست سری کمیته رؤسا در نشست عمومی اعلام کرد که فیصله قبلی هیأت مبنی بر معرفی خدای نظر نصرت به دادستانی کل، قابل اجرا می‌باشد.

عبدالرئوف ابراهیمی، رییس مجلس نمایندگان در نشست عمومی اعلام کرد که خدای نظر نصرت، رییس دبیرخانه مجلس طی مکتوبی قبلاً به دادستانی معرفی شده و همان فیصله قابل اجرا است.

پس از فیصله هیأت بررسی، روز شنبه هفته‌ی جاری ۷۰ نماینده با امضای پیشنهادی، خواستار عدم معرفی خدای نظر نصرت به دادستانی کل شدند، رییس مجلس نیز آن پیشنهاد را در نشست عمومی به رای گذاشت و اکثر نمایندگان حاضر در نشست به آن رای موافق دادند.

اما نحوه‌ی رای‌گیری با انتقاد تند شماری دیگری از نمایندگان مواجه شد و معترضان می‌گفتند که بر اساس اصول وظایف داخلی مجلس، مصوبه‌های مجلس تنها با دو ثلث آرای نمایندگان رد می‌شود.

کمیسیون بررسی اتهام فساد در دبیرخانه مجلس، هفته‌ی گذشته نتیجه گزارش خود را به تالار عمومی مجلس ارائه کرد که بر اساس آن، عبدالرئوف ابراهیمی به پرداخت ۵.۳ میلیون افغانی پول نقد جریمه شد. آقای ابراهیمی فیصله هیأت را پذیرفت.

هیأت موظف همچنین همایون همایون، معاون اول مجلس و لالی حمیدزی را به دلیل سوء استفاده از صلاحیت‌های خود ۱۰ تا ۱۵ روز از حضور در نشست‌های مجلس محروم کرده بود. عبیدالله بارکزی عضو دیگر مجلس نیز به دلیل نقض اصول وظایف داخلی ۱۰ روز از حضور در نشست‌های مجلس محروم شده بود.

این نمایندگان نیز فیصله هیأت بررسی فساد را پذیرفتند و از آن روز به بعد در نشست‌های مجلس حاضر نمی‌شوند.

خدای نظر نصرت به دلیل عقد قراردادهای مشکوک به دادستانی معرفی شد؛ اما او نسبت به این فیصله اعتراض کرد. پس از این فیصله، هیأت اداری مجلس هفته‌ی گذشته، آقای نصرت را جهت بررسی‌های بیشتر به دادستانی معرفی کرد.

اما خدای نظر نصرت رییس دبیرخانه مجلس با اقناع حدود ۷۰ نماینده در تلاش آن بود تا فیصله هیأت در مورد خودش را لغو کند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟