رئیس دانشگاه کابل: نهادهای مسئول در حال تحقیق در مورد مرگ زهرا خاوری هستند

  • انتشار: ۵ قوس ۱۳۹۶
  • سرویس: اجتماعی
  • شناسه مطلب: 33729

حمیدالله فاروقی رئیس دانشگاه کابل می گوید؛ بعد از خودکشی زهرا خاوری، نهادهای مسئول در این زمینه در حال تحقیق در این زمینه هستند، اما برخی از افراد و نهادها قصد دارند که این قضیه را سمت و قومی جلوه دهند.

حمیدالله فاروقی، رییس دانشگاه کابل امروز (یک‌شنبه) در نشست که در رابطه به خودکشی زهرا خاوری دانشجوی دامپزشکی این دانشگاه، گفت که زهرا خاوری با اقدام به خودکشی‌اش، بسیاری از مسایل، عوامل مربوط به این قضیه را مبهم باقی گذاشت.

آقای فاروقی گفت که نهادهای مسؤول در زمینۀ پروندۀ خودکشی زهرا تحقیق می‌کنند و مسؤولان دانشگاه نیز از زمان وقوع قضیه به این‌طرف، دست روی دست نگذاشته و پیوسته اقدامات مسؤولان جنایی و پولیس را تعقیب نموده‌اند.

رییس دانشگاه کابل اضافه کرد که آنان یک عضو دانشگاه را از دست داده‌اند و دو عضو دیگرشان نیز در بازداشت است، اما به دور از انصاف برخی از افراد و نهادها می‌خواهند موضوع حادثۀ خودکشی زهرا را رنگ و بوی سیاسی، قومی، سمتی و زبانی دهند.

او گفت از زمان وقوع حادثه، این موضوع را پی‌گیری می‌کند، از روند پیش‌رفت‌های حاصل‌شده در جریان هستند و نتایج و یافته‌ها را در این زمینه، هرچه باشد قبول دارند.

زهرا خاوری، دانشجوی بخش دامپزشکی دانشگاه کابل بود که در جریان هفتۀ گذشته در خوابگاه دانشگاه کابل با خوردن مواد سمی، خودکشی کرد.

گفته می شود استاد رهنمای زهرا چندین بار پایان نامه او را رد کرده تا سرانجام دست به خودکشی بزند.

دوستان زهرا گفته اند وی از ولایت دورافتاده دایکندی بوده است و از لحاظ مالی نیز در خانواده ای فقیر زندگی می کرد و چندین بار موضوع پایان نامه اش توسط استاد راهنمای وی رد شده بود، وی دو هفته قبل با خوردن مرگ موش به زندگی خود پایان داد.

مرگ زهرا خاوری با واکنش زیادی در شبکه های اجتماعی روبرو شد، بسیاری ها معتقدند تبعیض و تعصب قومی و زبانی باعث مرگ استعدادها در دانشگاه کابل شده است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟