رئیس جمهور: معادن افغانستان سه تریلیون دالر تخمین زده شده است

  • انتشار: ۱۶ جوزا ۱۳۹۷
  • سرویس: اجتماعیاقتصادتیتر 2
  • شناسه مطلب: 43492

اشرف غنی رئیس جمهور می گوید که ثروت معادن ما حدود سه تریلیون دالر تخمین شده است و توسعه ظرفیت این معادن برای تمام منطقه مفید خواهد بود.

به گزارش اطلس به نقل از صدای آمریکا رئیس جمهور غنی در مصاحبه با تلویزیون مرکزی چین گفت افغانستان خواهان همکاری های بیشتر در مورد پیشرفت های اقتصادی و امنیت منطقه یی در میان کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای می باشد.

آقای غنی گفت “افغانستان خوشبختانه از منابع طبیعی فراوان برخوردار است. ثروت معادن ما حدود سه تریلیون تخمین شده است. بنابراین انکشاف ظرفیت معادن برای تمام منطقه مفید خواهد بود.”

رئیس جمهور غنی افزود “برای افغانستان، ما با یک بازار بیشتر از سه میلیارد نفری معامله می کنیم. چین، هند، روسیه، قزاقستان، تمام کشورهای آسیای میانه که عضویت دارند و پاکستان. بنابراین سیاست منصفانه برای توسعه زنجیرهای ارزش و زنجیره عرضه ضروری می شود و این نوع همکاری، افغانستان را به یک مرحله رونق و شگوفایی خواهد رساند.”

این اظهارات رئیس جمهور در حالی مطرح می شود که پیش از این مقامات آمریکایی از علاقه ترامپ رئیس جمهور آمریکا به استخراج معادن افغانستان خبر داده بود.

طبق گزارش ها افغانستان  هزاران معدن دست نخورده دارد که در سال های اخیر تعدادی از آنها به وسیله گروه های تروریستی و یا زورمندان به صورت غیرقانونی استخراج شده اند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟