رئیس جمهور: مسئله «دیورند» از صلاحیت من خارج است

  • انتشار: ۲۴ قوس ۱۳۹۴
  • سرویس: اجتماعیتیتر 1
  • شناسه مطلب: 11781

محمداشرف غنی رییس جمهور کشور تاکید می کند که به رسمیت شناختن خط دیورند از صلاحیت های وی نبوده و باید مردم افغانستان در این باره تصمیم بگیرند.

آقای غنی که در یک نشست خبری روز دوشنبه (۲۳ قوس) در کابل سخن می گفت؛ هرگونه شایعات مبنی بر این که افراد مورد نظر پاکستان در ادارات امنیتی و دفاعی افغانستان گماشته می شوند به شدت رد نمود.

پس از استعفای رحمت الله نبیل رییس عمومی امنیت ملی؛ شایعات مبنی بر این که افراد مورد نظر پاکستان در ادارات امنیتی و دفاعی گماشته می شود در بین برخی از کابران صفحات اجتماعی انترنتی به نشر رسید.

اما آقای غنی به شدت این شایعات را رد نموده و گفت: تعیینات پست های نیروهای امنیتی با در نظر داشت منافع ملی، بر اساس قانون اساسی افغانستان صورت می گیرد و در این مورد هیچ کشور همسایه یا کشور دیگری حق مداخله را ندارند.

وی تصریح نمود: ” خط دیورند در اختیار من نیست؛ در اختیار مردم است. گفتگوی افغانستان و پاکستان امنیت مشترک است؛ نه در مورد دیورند کسی صحبت کرده و نه می کند. تعیینات نیروهای امنیتی افغان بر اساس قانون اساسی و منافع افغانستان صورت می گیرد، در این هیچ یک از کشورهای همسایه و یا کشور دیگری حق مداخله را ندارد و نمی کند”.

آقای غنی همچنین پیرامون دستاوردهای سفرش به ترکمنستان و اهمیت پروژه ی تاپی برای افغانستان صحبت کرد و پروژه ی تاپی را اساس تحول اقتصادی افغانستان خواهد بود.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟