رئیس جمهور فردا به هند می رود

  • انتشار: ۲۳ سنبله ۱۳۹۵
  • سرویس: تیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 15618

قرار است رئیس جمهور غنی،  فردا در رأس یک هیات بلند پایه دولتی به هدف جلب همکاری های بیشتر هند، عازم دهلی نو شود.

وزارت خارجه هند با پخش خبرنامه ای تایید کرده است که رئیس جمهور افغانستان در جریان این سفر اش با نارندرا مودی، صدر اعظم این کشور در مورد همکاری ها میان کابل و دهلی گفتگو خواهند کرد.

به گزارش خبرگزاری اطلس به نقل از کلید؛ رئیس جمهور کشور، ضمن دیدار با مقام های ارشد دولتی ، با تاجران و سرمایه گذارن هندی نیز دیدار خواهد کرد و در انیستیتوت تحقیقاتی این کشور سخنرانی می نماید.

شاه حسین مرتضوی، معاون سخنگوی رئیس جمهور می گوید که در این سفر روی بسته های جدید کمکی هند به افغانستان صحبت خواهد شد.

بربیناد گزارش ها، رئیس جمهور اشرف غنی، در جریان این سفر اش به هند  از دهلی نو خواهد خواست که نظامیان افغان را با طیاره های  جنگی، بیشتر تقویت کند.

با این حال این سفر در حالی به هند صورت می گیرد که در حال حاضر روابط میان افغانستان و پاکستان بیشتر از هر وقت دیگر پُرتنش شده است که در تازه ترین مورد، رئیس جمهور کشور در واکنش به مسدود شدن بندر واگه  از سوی اسلام آباد به روی تاجران افغان، هشدار  داد که  پس از این به موتر های حامل اموال تجاری پاکستان اجازه عبور به کشور های آسیای مرکزی را نخواهد داد.

از سوی هم پیشتر گروه طالبان به هند هشدار داد که همکاری های نظامی اش با دولت افغانستان را قطع کند؛ زیرا به گفته ی طالبان، ادامه این همکاری ها سبب تشدید جنگ در افغانستان و منطقه خواهد شد.

همزمان با این، در کنار طالبان افغان، دولت اسلام آباد نیز نگران  گسترش  و افزایش روابط میان کابل و دهلی نو است.

مقام های پاکستانی ادعا می کنند که هند از طریق افغانستان منافع پاکستان را هدف قرار میدهد؛ اما مقام های افغان و هندی به شدت این ادعای پاکستان را رد کرده اند.

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟