رئیس جمهور غنی گزارش «بی بی سی» را تکذیب کرد

  • انتشار: ۲۰ جدی ۱۳۹۳
  • سرویس: تیتر 1سیاست
  • شناسه مطلب: 2501

رياست جمهورى گزارشاتى را که گويا رييس جمهور اشرف غنی سه وزارت را به طالبان مسلح پيشنهاد کرده است، بى بنياد خواند.

به گزارش خبرگزاری اطلس به نقل از پژواک، بى بى سى به نقل از منابع نزديک به رييس جمهور اشرف غنى گفته است که طالبان خواست رئيس جمهور اشرف‌غنی را مبنی بر اشتراک در کابينه دولت وحدت ملی رد کرده ‌اند.

بر اساس اين گزارش رئيس جمهور غنى پيشنهاد وزارت هاى انکشاف دهات، حج و اوقاف و سرحدات را به طالبان کرده و اميدوار بوده که در کابينه ملا ضعيف سفير پيشين طالبان در پاکستان، وکيل احمد متوکل، وزير خارجه قبلى حکومت طالبان و غيرت بهير يکى از اعضاى ارشد حزب اسلامى به رهبرى گلبدين حکمتيار شرکت داشته باشند.

اما يک منبع نزديک به طالبان به بی‌ بی ‌سی گفته است که موافقتنامه‌ های امنيتی که حکومت با کشورهای خارجی امضا کرده است و بر مبنای آن شماری از نيروهای خارجی بعد از سال ۲۰۱۴ در افغانستان باقی می‌ مانند، از موانع بزرگ بر سر راه مذاکرات صلح است.

اما نظيف الله سالارزى سخنگوى رييس جمهور به آژانس خبرى پژواک گفت که اين گزارش دور از حقيقت و بى بنياد است.

وى در زمينه جزئيات بيشتر نداد.

اين در حالى است که بيش از صد روز از آغاز کار حکومت وحدت ملى ميگذرد، اما رييس جمهور و رييس اجرايى حکومت موفق به معرفى کابينه نشده اند.

حکومت سه بار براى معرفى کابينه مهلت تعيين کرد که اين مهلت ها يکى پى ديگرى خاتمه يافته، ولى شکل گيرى کابينه هنوز هم در پرده ابهام قرار دارد.

سخنگوی رييس جمهور با آنکه از مراحل پايانی انتخاب اعضای کابينه خبر می ‌دهد اما می ‌گويد، تا زمانی که معيارهای مورد نظر در اين زمينه کامل نشوند، کابينه معرفی نخواهد شد.

وى زمان دقيق معرفى کابينه را نيز مشخص نکرد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟