رئیس جمهور غنی ایجاد حوزه 14 امنیتی در غرب کابل را منظور کرد

  • انتشار: ۹ ثور ۱۳۹۷
  • سرویس: اجتماعیتیتر 2
  • شناسه مطلب: 40402

اشرف غنی رئیس جمهور در دیدار با تعدادی از نمایندگان شورای علمای اهل تشیع، پیشنهاد مسئولان امنیتی در خصوص ایجاد حوزه 14 امنیتی در غرب کابل را منظور کرد.

عصر روز گذشته (شنبه) تعدادی از علمای اهل تشیع در دیدار با رئیس جمهور اشرف غنی در ارگ ریاست جمهوری از مسئولان خواستند تا در تامین امنیت انتخابات تلاش کنند.

ارگ با نشر خبرنامه ای آورده است که نمایندگان شورای علمای شیعه پیشنهادات شان را در مورد افزایش حوزه های امنیتی، توجه به معلومات استخباراتی و کشفی، افزایش نیروهای امنیتی، بررسی نقاط آسیب‌پذیر، تامین امنیت مراکز دینی و آموزشی و مراکز ثبت نام و تذکره، مطرح نمودند.

نمایندگان متذکره، ضمن اینکه انتخابات را یک اصل در تفکر و اندیشه امروزی و یگانه راه برای انتقال قدرت دانستند، بر تامین امنیت پروسۀ انتخابات و اجرایی شدن قانون احوال شخصیه اهل تشیع، تاکید ورزیدند.

رئیس جمهور کشور خاطرنشان کرد که امنیت شهروندان برای ما از جملۀ اولویت های اساسی است و به شاروال کابل و ادارۀ انکشافی زون پایتخت هدایت داد تا در مدت یک هفته، نقشۀ اساسی غرب کابل را تنظیم کنند. وی بر انسجام و طرزالعمل های مشخص امنیتی برای ساحۀ غرب کابل و ایجاد تدابیر خاص هماهنگی تاکید کرد. رئیس جمهور گفت که نگرانی های مردم را با تدابیر که روی دست است، برطرف خواهیم کرد.

رئیس جمهور غنی از علما خواست تا بر ضد افراطیت بسیج شوند و صدای خود را علیۀ تروریستان خصوصاً داعش بلند کنند.

غرب کابل یکی از مناطق مزدحم کابل است که با وجود تراکم جمعیتی اما توجه خاصی در خصوص امنیت آن صورت نگرفته است و هر از چند گاهی قتل هایی در مناطق مختلف برچی صورت می گیرد.

چندی قبل نیز گروه تروریستی داعش با حمله بر یک مرکز توزیع تذکره در غرب کابل حدود 70 تن را کشت و ده ها نفر دیگر نیز در این حادثه زخمی شد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟