رئیس جمهور عازم نپال شد

  • انتشار: ۴ قوس ۱۳۹۳
  • سرویس: بین المللتیتر 1
  • شناسه مطلب: 1214

محمد اشرف غنی، رییس جمهوری کشور در راس یک هیئت عالی رتبه دولتی، صبح امروز سه شنبه برای اشتراک در هجدهمین اجلاس سران سازمان همکاری های جنوب آسیا موسوم به سارک، کابل را به قصد نیپال ترک کرد.

به گزارش بخدی نیوز قرار است هجدهمین نشست سازمان همکاری های جنوب آسیا یا سارک در شهر کتماندو پایتخت کشور نیپال برگزار شود.
ارگ ریاست جمهوری با نشر خبرنامه ای گفته است که در این سفر ضرار احمد عثمانی، سرپرست وزارت امور خارجه و نظیف الله سالارزی سخنگوی رئیس جمهور آقای اشرف غنی را همراهی می کنند.

هرچند خبرنامه ریاست جمهوری در مورد محور اصلی گفتگوی این نشست چیزی نگفته است اما ظاهرا چالش های منطقوی، جلوگیری از قاچاق مواد مخدر، مبارزه با دهشت افکنی، گسترش همکاری های سیاسی امنیتی و اقتصادی محور اصلی مذاکرات اجلاس سارک را تشکیل می دهد.

رئیس جمهور کشور در جریان این سفر سه روزه، علاوه بر اشتراک و سخنرانی در اجلاس سران سازمان سارک، با رئیس جمهور نیپال، نخست وزیر و شماری دیگر از مقامات آن کشور نیز ديدار خواهد کرد.

پیشتر حامد کرزی، رئیس جمهور پیشین کشور در ۱۷ عقرب سال ۱۳۹۰ در هفدهمین نشست سازمان سارک که در کشور مالدیف برگزار شده بود، شرکت کرده است.
در خبرنامه گفته شده که رئیس جمهور غنی در حاشیه این نشست، گفتگو های جداگانه را با مقامات بلند رتبه برخی کشور های منطقه انجام داده و در مورد گسترش همکاری های منطقوی گفتگو خواهند کرد.

سازمان همکاری های جنوب آسیا یا سارک در سال ۱۹۸۵ تاسیس شد که کشور های هند، پاکستان، بنگله دیش، سریلانکا، بوتان، مالدیف، نیپال و افغانستان تا کنون عضویت این سازمان را حاصل کرده اند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟