رئیس جمهور دستور توقف جنگ در مقابل طالبان را اعلام کرد

  • انتشار: ۱۷ جوزا ۱۳۹۷
  • سرویس: تیتر 1سیاست
  • شناسه مطلب: 43535

رئیس جمهور اشرف غنی به تمامی نیروهای امنیتی و دفاعی کشور دستور داد که عملیات نظامی علیه طالبان را تا پنج روز بعد از اتمام ماه مبارک رمضان متوقف کند.

اشرف غنی، رئیس جمهور در واکنش به پیشنهادات مطرح شده علمای دینی افغانستان در گردهمایی شان در کابل، در یک اعلامیه تلویزیونی که به صورت زنده نشر می شد، گفت: «به همه نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان دستور می دهم که عملیات های تهاجمی شان را علیه طالبان متوقف کنند».

در اعلامیه رئیس جمهور اشرف غنی رئیس جمهور گفته شده، از ۲۷ ماه مبارک رمضان الی پنجم عید سعید فطر در مقابل جنگجویان طالبان اعلام آتش بس برقرار است.

رئیس جمهور به نیرو های امنیتی و دفاعی کشور هدایت داد تا در جریان آتش بس تمام عملیات تهاجمی خویش را در برابر طالبان مسلح افغان متوقف سازند، اما عملیات در برابر داعش، القاعده و سایر شبکه های تروریستی بین المللی ادامه خواهد داشت.

در اعلامیه گفته شده “علمای جیّد دینی از سرتاسر کشور به روز دوشنبه هفته روان در کابل گرد هم آمده و حملات انفجاری و انتحاری را در افغانستان حرام دانستند. دولت جمهوری اسلامی افغانستان بعد از اعلام این فتوای متفق علمای کشور ضمن پشتبانی از مواد و محتوای این فتوی، با پیشنهاد ضمنی آتش بس نیز موافقت می کند.”

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟