رئیس جمهور در پکتیا: حکومت برای آوردن صلح متعهد می باشد

  • انتشار: ۱۲ حمل ۱۳۹۷
  • سرویس: اجتماعیتیتر 1
  • شناسه مطلب: 39019

اشرف غنی رئیس جمهور در سفر به ولایت پکتیا خطاب به مردم آن ولایت گفت؛ حکومت برای آوردن صلح متعهد می باشد و من دو چیز می خواهم، اول اینکه صلح را مردمی سازید و دوم برگزاری انتخابات شفاف.

اشرف غنی رئیس که صبح امروز در راس هیاتی به ولایت پکتیا سفر کرده است، بر تأمین صلح و ثبات پایدار در کشور تأکید کرده، گفت که حکومت برای آوردن صلح متعهد می باشد.

دفتر ریاست جمهوری با نشر خبرنامه ای گفته است؛ آقای غنی گفته است که انتخابات شوراهای ولسوالی ها و ولسی جرگه در سال روان و انتخابات ریاست جمهوری در سال ۱۳۹۸ برگزار خواهد شد. وی حضور گسترده مردم را در انتخابات های آینده نیاز جدی عنوان کرد.

رئیس جمهور غنی علاوه نمود که تأمین انرژی برق در ولایت پکتیا گام نخست است و پس از آن زمینۀ کار و اشتغال و نیز سرمایه گذاری ها در این ولایت فراهم می گردد. وی افزود: قبلاً برای باشنده های پکتیا وعده های فراوان داده شده، اما عملی نگردیده بود، من از حوصله مندی مردم این ولایت تشکر می کنم.

رئیس جمهور  گفت: در هر بخش از افغانستان که کارهای بزرگ صورت گرفت، شما در پکتیا جشن گرفتید و این را ثابت ساختید که رئیس جمهور تان به تمام افغانستان تعلق دارد.

رئیس جمهور غنی اضافه کرد که با افتتاح سب استیشن برق در پکتیا، یک کیلووات برق از ۳۰ افغانی به ۶ افغانی کاهش میابد که در صنعتی شدن این ولایت نقش اساسی دارد و انتظار می رود که انرژی برق در ایجاد و فعالیت فابریکه ها کمک شایان نماید.

این در حالیست که آقای غنی به تازگی طرح صلح با طالبان را ارائه کرد. به اساس این طرح، او بدون هیچ پیش‌شرطی از مخالفان مسلح خواسته به گفت‌وگوهای صلح بپیوندند.

به اساس این طرح دولت پذیرفته که پس از اعلام آتش بس، گروه طالبان را به عنوان یک حزب سیاسی بشناسد و در صورت تقاضای آنها قانون اساسی را نیز تعدیل کند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟