رئیس جمهور در قندوز چه گفت؟

  • انتشار: ۲۵ میزان ۱۳۹۴
  • سرویس: تیتر 1سیاست
  • شناسه مطلب: 10754

محمداشرف غنی، رییس‌جمهور کشور هم‌زمان با آغاز سفرش به ولایت جنگ‌زدۀ کندز با اشتراک در یک نشست خبری گفت: جهان با افغانستان متعهد است و دشمن در انزوا قرار گرفته است.

به گزارش خبرگزاری اطلس به نقل از جامعه باز، رییس‌جمهور غنی در کندز گفت: حملۀ افراد گروه طالبان بر کندز یکی از عوامل متحدشدن جهان با افغانستان است. غنی افزود: افغانستان‌ با‌ثبات، سبب پیشرفت منطقه است و در غیر آن منطقه با تروریسم بین‌المللی روبه‌رو خواهد شد. آقای غنی هم‌چنان اعلام کرد که تا پاکسازی کامل ولایت کند‌ز از وجود تروریستان، عملیات در این ولایت ادامه می‌یابد.

رییس‌جمهور در گفتگو با مقامات امنیتی کشور خطاب به این نیروها گفت: دستاوردهای شما قابل احترام است و برای تحکیم این دستاوردها دیگر دولت سیاست یک قدم به پیش دوقدم به عقب را دنبال نخواهد کرد.

رییس‌جمهور به نیروهای امنیتی وعده داد که شرایطی را فراهم خواهد کرد که افراد غیر‌نظامی در تصامیم نظامیان مداخله نکنند و این نیروها براساس قابلیت‌های‌شان رشد کنند نه براساس روابط شخصی با افراد.

او خطاب به این نیروها گفت، متعهد است تا سال آینده در نزدیکی پایگاه‌های نظامی، شهرک‌های مسکونی نظامی برای سکونت اعضای ارتش افغانستان نیز بسازد.

رییس‌جمهور غنی در این نشست از نیروهای امنیتی خواست که تلاش کنند تا در جریان نبردها، افراد غیرنظامی آسیب نبینند. غنی هم‌چنان از اعمار ساختمان‌هایی در کنار نهادهای امنیتی خبر داد و گفت که کار این ساختمان‌ها برای اسکان خانواده‌های نیروهای امنیتی تا سال آینده آغاز خواهد شد.

رییس‌جمهور در این سفر به شماری از نیروهای امنیتی از جمله مرادعلی مراد، معاون ستاد ارتش، مدال‌هایی را به پاس کارکردهای‌شان در جریان رویداد کندز اعطا کرد.

معاون ستاد ارتش نیز در این نشست گروه طالبان را روی‌سیاه عنوان کرد و گفت که این گروه در رویداد کندز شکست خوردند. او افزود که در هیچ صورتی اجازه نمی‌دهند دشمن موفق به عملی‌کردن برنامه‌هایش شود. جنرال مراد هم‌چنان افزود: سربازان اردوی ملی به صورت مسلکی، توانایی هر‌گونه دفاع از عزت و شرف مردم افغانستان را دارند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟