رئیس جمهور: داعش مسئول حادثه جلال آباد است

  • انتشار: ۲۹ حمل ۱۳۹۴
  • سرویس: تیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 4142

هشت روز پس از حمله مرگبار طالبان به ولایت بدخشان، رئیس جمهور اشرف غنی برای بررسی دلایل این حمله و شکست نیروهای امنیتی، به این ولایت رفته است.

افراد وابسته به گروه طالبان بامداد روز ۲۱ حمل/اسفند به چند پاسگاه امنیتی در ولسوالی جرم بدخشان حمله کردند و بیش از سی نفر از ماموران امنیتی را کشتند.

به گزارش خبرگزاری اطلس به نل از بی بی سی، آقای غنی با برشمردن مشکلات در بدخشان، به‌صراحت گفت که اداره این ولایت «مفید نبوده است». او افزود که «اداره مفید این را نمی‌گویند که چهار نفر همه چیز را انحصار کنند و بعد بگویند که از جمع عظیمی نمایندگی می‌کنند.»

رئیس جمهور غنی در بخشی از سخنان خود گفت که مسئولیت انفجار انتحاری امروز در شهر جلال‌آباد را، که ۳۳ کشته و بیش از ۱۰۰ زخمی بر جا گذاشت، هم گروه طالبان به عهده نگرفته، بلکه گروه دولت اسلامی موسوم به داعش به عهده گرفته است.

او در مورد طالبان گفت: «هر کسی که با ما اختلاف سیاسی دارد و افغان است، باید در صف افغان‌ها بایستد. به تمام طالبان می‌گویم که امروز روز انتخاب‌تان آمده است. اگر افغان هستید و باور به اسلام دارید، بیایید در صف واحد دولت‌تان ایستاد شوید. اگر عامل نفوذ خارجی هستید، با آنها ایستاد شوید، از علما فتوا می‌گیریم. این ملت می‌فهمد که با خائنین چگونه رفتار کند.”

اشرف غنی در مورد «اشتباه» در تامین امنیت ولسوالی جرم ولایت بدخشان گفت که «هر کسی که کرده باشد، راه‌های اصولی تحقیق [در مورد او] وجود دارد.»

آقای غنی گفت که دستور داده اتهام‌ها در مورد «فرمانده واحد ارتش و دیگران» در منطقه در مورد شکست اخیر نیروهای امنیتی در بدخشان از سوی مقام‌ها بررسی شود.

پیش از این دولت کمیته‌ای را برای بررسی دلایل حمله طالبان و شکست نیروهای امنیتی در بدخشان تعیین کرده و اخیرا نورالحق علومی وزیر داخله/کشور هم به این ولایت سفر کرد.

هم وزارت داخله و هم وزارت دفاع گفته اند که انتقام تلفات ماموران امنیتی و سربریدن شماری از آنها را از مهاجمان خواهند گرفت و به این دلیل، عملیاتی علیه آنها در بدخشان تدارک دیده شده است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟