رئیس جمهور به محاکمه خودسرانه واکنش نشان داد

  • انتشار: ۲۱ جدی ۱۳۹۴
  • سرویس: اجتماعیتیتر 1
  • شناسه مطلب: 11982

رییس جمهور در سخنرانی خویش در شهر جلال آبد گفت که :که داعش در جامعۀ افغانستان جاى ندارد و حکومت، برضد این گروه اقدامات جدى را آغاز کرده است.

به گزارش خبرگزاری اطلس به نقل از تمدن، رییس جمهورغنى، این اظهارات را در قصر شاهى ننگرهار، طى نشست بزرگ مسوولین و سران قومى ولایات شرقى ابراز داشت.

رییس جمهور در سخنانش، از ساکنین زون مشرقی کشور اظهار قدردانى کرد که از وى خواهان تغییر شده و نامبرده تعهد کرد که تغییر را به وجود خواهد آورد.

نامبرده علاوه کرد: “نسبت به بدنامى، شهادت راقبول دارم، سرم فداى مردم باشد.”

اشرف غنى گفت که در اوایل، مردم از وى طلب احتیاط کردند؛ اما اکنون که مردم تقاضاى اقدام سریع را دارند، آنها دست به عمل فورى خواهند زد.

نامبرده از شهادت و جانفشانى باشندگان ولایات شرق، ابراز امتنان نمود که در صفوف نیروهاى امنیتى متقبل شده اند.

رییس جمهور بار دیگر اعلان نمود که به خانواده هاى شهداى نیروهاى ملى، خانه ها را اعمار خواهد نمود و از امتیازات دیگر نیز مستفید خواهد شدند.

موصوف افزود: “من به برکت قربانى هاى این جوانان، رییس جمهور استم.”

نامبرده دستور داد تا به سطح زون شرق، یک مرکز براى علما ایجاد شود؛ بعد از این هیچ کس در محاکم صحرایى فیصله کرده نمى تواند با مشورۀ علما در محاکم فیصله صورت خواهد گرفت.

رییس جمهور اشرف غنى گفت که خیزش هاى مردمى، باید به اساس تعهدات اسلامى و ملى استور باشد، محاکم صحرایى قابل قبول نیست.

نامبرده همچنان علاوه کرد که در زون شرق، پروژه هاى اعمار سرکها، بندهاى برق و برخى دیگر، عملى خواهد شد. وى گفت که در بخش زراعت نیز کار بیشترى صورت خواهد گرفت.

رییس جمهور انتقاد کرد که افغانستان، هرسال چهار میلیارد دالر تولیدات زراعتى را وارد مى نماید؛ اما تعهد سپرد که چهار سال بعد، افغانستان در بخش تولیدات زراعتى کشور صادرکننده خواهد بود.

اشرف غنى با اشاره به داعش گفت که سال گذشته، نخست وى در مورد موجودیت داعش ابراز نگرانى کرده بود.

نامبرده افزود: “داعش در جامعۀ ما جا ندارد و ما باید درمقابل آن، اقدامات جدى را اتخاذ نماییم.”

موصوف گفت که حنیف اتمر مشاور امنیت ملى و معصوم ستانکزى سرپرست وزارت دفاع ملى نیز در این عرصه اقدامات قابل ملاحظه اى را انجام داده اند.

رییس جمهور با اشاره به مشکل غصب زمین ها در ولایت ننگرهار گفت که باشندگان این ولایت، غصب زمین ها را نمى پذیرند و رییس جمهور نیز قبول ندارد.

اشرف غنى به مسوولین ذیربط امر کرد تا لیست غاصبین در ولایت ننگرهار را تهیه نمایند.

نامبرده با اشاره به قوماندان امنیه ننگرهار گفت اگر جلو غصب زمین ها را گرفته نمى تواند، از وظیفه اش استعفا دهد.

محمد اشرف غنى در ارتباط به پروسۀ صلح گفت که افغانستان، صلح با عزت مى خواهد؛ اما به عذر و زارى وارد پروسۀ صلح نمى شود، بلکه با موقف قوى در آن اشتراک مى نماید.

اشرف غنى تعهد سپرد که از جزییات نشست فرداى اسلام آباد، مردم افغانستان را خبر خواهد کرد.

پیش از این، ذبیح الله زمرى منشى شوراى ولایتى ننگرهار سخنرانى نمود و مشکلات و خواست هاى این ولایت را به رییس جمهور ارایه کرد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟