رئیس جمهور بر مدیریت بهتر آتش بس احتمالی در روزهای عید قربان تاکید کرد

  • انتشار: ۱۷ اسد ۱۳۹۷
  • سرویس: اجتماعیامنیت و حوادثتیتر 1
  • شناسه مطلب: 46007

رئیس جمهور اشرف غنی در سفر به ولایت کاپیسا در دیدار با مسئولان نظامی و امنیتی این ولایت بر مدیریت بهتر آتش بس احتمالی تاکید کرد.

ارگ با نشر بیانیه ای نوشته است که اشرف غنی رئیس‌جمهور در سفر به ولایت کاپیسا، با مسئولین نظامی و امنیتی دیدار کرد و ضمن استماع گزارش های اجراات آنان وضعیت عمومی امنیتی این ولایت را مورد بررسی قرار داد.

در خبرنامه ارگ گفته شده است که این دستور رئیس جمهور به منظور تأمین امنیت بهتر مردم و امنیت روند انتخابات به مسئولان محلی ولایت کاپیسا داده شده است.

آقای رئیس جمهور در حالی بر مدیرت آتش‌بس احتمالی در روزهای عید قربان تأکید کرده است که هفته گذشته ارگ ریاست جمهوری و رئیس دبیرخانه شورای عالی صلح گفت، تلاش‌ها برای یک آتش‌بس دیگر در روزهای عید قربان در جریان است و احتمالا رئیس جمهور دوباره در روزهای عید قربان آتش‌بس عمومی در مقابل طالبان اعلام خواهد کرد.

این اظهارات رئیس جمهور غنی در حالی مطرح می شود که پیش از این در بیانیه ای دیگری ارگ ریاست جمهوری به نقل از رئیس جمهور گفته بود که کار بروی توافق بر سر یک آتش بس در ایام عید قربان جریان دارد.

همچنین رسانه ها گزارش دادند که رئیس جمهور غنی قصد دارد تا در ایام عید قربان به طالبان اعلام آتش بس کند.

حکومت پیش از این در روزهای عید فطر نیز با طالبان آتش بس کرده بود. که طالبان فقط سه روز عید این آتش بس را رعایت کرد.

در همین حال بعضی از رسانه های خارجی در روزهای اخیر گزارش دادند که دیپلمات های آمریکایی در دیدار با نمایندگان طالبان در قطر، آنها تحت فشار قرار داده اند تا آتش بس با حکومت افغانستان را بپذیرد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟