رئیس جمهور ایران: آمریکا‌یی‌ها به بهانه های مختلف پیغام مذاکره می‌فرستند

  • انتشار: ۱۷ سنبله ۱۳۹۷
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 47004

رئیس‌جمهور ایران، امروز در چهاردهمین جشنواره ملی شهید رجایی با گرامیداشت 17 شهریور/سنبله، این روز را روز ایثار، فداکاری و ایستادگی مردم توصیف کرد و گفت: در این روز همه مردم فداکاری به‌ خرج دادند و روزهای اولیه ماه شوال سال 1357 در حافظه تاریخی مردم ثبت شده است و اگر آن روزهای ایستادگی، مقاومت و ایثار مردم نبود، بدون تردید هدف بلند ملت ایران در دستیابی به استقلال، آزادی، جمهوریت و اسلامیت امکان‌پذیر نمی‌شد.

به گزارش خبرگزاری اطلس به نقل از تسنیم،حسن روحانی، با اشاره به اینکه ملت ایران در برابر سخت‌ترین شرایط عقب‌نشینی نکرده است، اظهارداشت: روز آزمایش بزرگ ملی است؛ کسی فکر نکند با علیه دولت سخن گفتن محبوب می‌شود، و مردم به افراد غیور احترام می‌کنند نه کسانی که هنگام رویارویی پشت دولت را خالی می‌کنند.

وی افزود: گروه جدیدی که در کاخ سفید مستقر شدند نه‌تنها با نظام جمهوری اسلامی ایران بلکه با دوستان قدیمی و سنتی‌شان و با کشورهایی که با آنها روابط اقتصادی بالا دارند، نیز دچار درگیری هستند.

روحانی تاکید کرد،وجود انتخابات در سال آینده و اینکه شرایط انتخابات را به‌خوبی درک می‌کند، گفت: امروز باید همه چیز را کنار بگذاریم و شرایط کنونی روز آزمایش ملی است.در این شرایط اگر جناحی تصور کند که چنانچه علیه دولت حرفی بزند، محبوب می‌شود، در خطا و اشتباه است و بدانید که مغضوب خواهید شد و مردم به شما پشت خواهند کرد، چرا که مردم به انسان‌های غیور احترام می‌گزارند و در زمان جنگ غیرت اقتضاء می‌کند که مقابل دشمن کنار و پشتیبان یکدیگر باشیم.

*امروز دشمنی به‌جز آمریکا، رژیم صهیونیستی و اذنابش نداریم*

او گفت: با تذکر اینکه “امروز دشمنی به‌جز آمریکا، رژیم صهیونیستی و اذنابش نداریم”، گفت: امروز باید راست و چپ همه با هم باشیم.

رئیس‌ دولت، در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر اینکه بار سنگینی بر دوش دولتیان قرار دارد، اظهار داشت: امروز باید آستین‌ها را برای خدمت به کشور و مردم بالا بزنیم به‌گونه‌ای که مردم احساس کنند اگر به اداره‌ای مراجعه می‌کنند، کارشان نسبت به گذشته زودتر انجام می‌شود و از احترام بیشتری برخوردار هستند و در این راستا بایستی مسابقه خدمت در این استان‌ها ایجاد کرد و چنانچه استانی خدمت بهتری به مردم ارایه می‌کند، مسئولین آن مورد تشویق قرار بگیرند.

*زمان خدمت‌رسانی به مردم کوتاه و دقیق شود*

روحانی با بیان اینکه باید زمان خدمت‌رسانی به مردم کوتاه و دقیق شود، گفت: نباید مهر و امضایی که در دست مسئولی قرار دارد به ابزاری برای قدرت‌نمایی و فخرفروشی تبدیل شود و نباید بر سر مردم برای کاری که انجام می‌دهید، منتی بگذارید، چرا که مردم ولی‌نعمت و آقای ما هستند.

 

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟