رئیس جمهور از صنعت کاران خواست تا بروی صنعت انرژی آفتابی و بادی سرمایه گذاری کند

  • انتشار: ۵ سنبله ۱۳۹۷
  • سرویس: اقتصادتیتر 2
  • شناسه مطلب: 46641

رئیس جمهور اشرف غنی در دیدار با تعدادی از مسئولان اتاق تجارت از صنعت کاران خواست که در زمینه رشد صنعت به خصوص عرصه تولید انرژی آفتابی و بادی سرمایه گذاری کنند.

ارگ با نشر خبرنامه ای نوشته است، اشرف غنی رئیس جمهور امروز (دوشنبه) با شماری از مسئولان مرکزی و ولایتی اتاق صنعت‌کاران دیدارکرد. در این دیدار صنعت کاران گفتند که اکنون۳۲سکتور تولیدی در افغانستان به خودکفایی کامل و ۲۲ سکتور در بخش‌های دیگر به نیمه‌خودکفایی رسیده اند و اگر حکومت از آنان حمایت نماید، سکتورهای متذکره نیز به خودکفایی خواهند رسید.

رئیس جمهور غنی به کارگیری صنعت در رشد اقتصاد تولیدی و سرمایه گذاری را مهم عنوان کرد و از تلاش های آنان در این خصوص قدردانی کرده، گفت که حکومت در عرصۀ رشد صنعت به هرگونه همکاری آماده است و برای رشد این بخش، برنامۀ مشخص دارد.

رئیس جمهور از صنعت کاران خواست که در زمینۀ رشد صنعت به خصوص در عرصۀ تولید انرژی آفتابی و بادی و همچنان نساجی، سرمایه گذاری نمایند. وی افزود: حکومت حاضر است که برای ساخت وسایل تولید انرژی آفتابی، زمین را برای ایجاد پارک صنعتی در اختیار صنعتکاران قرار دهد و همچنان از تولیدات نساجی داخلی برای ساختن یونیفورم قوای مسلح استفاده نماید.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟