رئیس جمهور ازبکستان: مشکل افغانستان از راه نظامی حل نمی شود

  • انتشار: ۱۷ حمل ۱۳۹۶
  • سرویس: بین المللسیاست
  • شناسه مطلب: 20503

شوکت میرزایف رئیس جمهور ازبکستان روی مذاکرات صلح افغانستان به میانجیگری سازمان ملل متحد تاکید ورزیده‎است و گفته است مشکل افغانستان از راه نظامی حل نمی شود.

شوکت میرزایف رئیس جمهور ازبکستان اینرا طی سفر دو روزه اش به روسیه گفت.

آقای میرزایف روز گذشته در یک کانفرانس خبری مشترک با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه به خبرنگاران گفت: خرسندم تا به این اشاره کنم که ما روی موضوعات مهم که در اجندا شامل بود صحبت کردیم و همنظر هم بودیم. ما روی وضعیت افغانستان توجه خاص کردیم. ما به این باوریم که مشکل افغانستان از راه نظامی حل نمی‎شود، یگانه راه، راه سیاسی به میانجیگری سازمان ملل است. ازبکستان از تلاش‎های روسیه که برای حل بحران افغانستان قرار است در چهاردهم اپریل نشست را در مسکو برگزار کند، حمایت می‎کند.”

ولادیمر پوتین رئیس جمهور روسیه نیز در صحبت‎های خود روی تامین صلح و ثبات در افغانستان تاکید کرد.

روسیه قرار است در چهاردهم اپریل یکبار دیگر نشست در مورد افغانستان را میزبانی کند.

روسیه در سه ماه گذشته دو جلسه را در مورد افغانستان میزبانی کرده‎است، در نشست نخست از نماینده‎های پاکستان و چین دعوت شده بود اما از افغانستان برای اشتراک در آن دعوت نشده بود، اما در نشست دوم برعلاوه نماینده‎های پاکستان و چین، نماینده‎های ایران و هند نیز اشتراک کردند و از سوی افغانستان یک مسئول پایین رتبه وزارت خارجه افغانستان شرکت کرده بود.

روسیه قرار است در چهاردهم اپریل یکبار دیگر نشست در مورد افغانستان را میزبانی کند. انتظار می‎رود که در این نشست برعلاوه نماینده‎های ۵ کشور آسیای مرکزی، افغانستان، ایران، چین، پاکستان و هند شرکت کنند. اما امریکا گفته‎است که در نشست مسکو نماینده خود را نمی‎فرستد.

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟