رئیس جمهور: ادارات کشور باید از انحصار بیرون شوند

  • انتشار: ۲۲ عقرب ۱۳۹۳
  • سرویس: سیاست
  • شناسه مطلب: 536
رئیس جمهور غنی: ادارات کشور باید از انحصار بیرون شوند

محمد اشرف غنی رئیس جمهوری اسلامی افغانستان قبل از ظهر امروز با نماینده گان چهار ولایت شمالی کشور در شورای ملی، دیدار کرد.

در این دیدار که در ارگ انجام شد، شماری از وکلای ولایات بلخ، سرپل، جوزجان و فاریاب به نماینده گی از دیگران، خواست های ولایات شانرا در عرصه های مختلف از جمله بهبود وضعیت امنیتی، احداث سرک ها، ازدیاد نیروهای امنیتی، توجه به تغیرات بنیادی در ادارات محلی، دسترسی به خدمات صحی، بهبود وضعیت معارف، مبارزه با فساد اداری، بهبود حکومت داری، تحکیم سواحل دریای آمو، اصلاح قراردادی ها، دسترسی به آب آشامیدنی، اکمال پروژه های زیربنایی، ترمیم میدان هوایی جوزجان، تجدید نظر در برنامه همبستگی ملی و توجه به بند های آبگردان، مطرح کردند.

رئیس جمهور کشور پس از استماع خواستها و پیشنهادات وکلای مذکور، گفت که نقش من منحیث رئیس دولت این است تا یک هماهنگی خوب میان سه قوه کشور ایجاد گردد، زیرا تضاد میان سه قوه به هیچ وجه به منفعت کشور نیست.

محمد اشرف غنی با اشاره به وابستگی افغانستان به کمک های بین المللی، گفت که هیچ کشوری نمی تواند با اتکا به پول و کمک های بیرونی به پا بایستد. وی اظهار امیداواری کرد که افغانستان بتواند تا پنج سال آینده بنیاد یک نظام قوی اقتصادی را ایجاد کند.

رئیس جمهور کشور در مورد مبارزه با فساد گفت که ادارات کشور باید از انحصار بیرون شوند، زیرا این مشکل در تمام ولایات کشور محسوس است.

رئیس جمهور با توجه به اینکه وضعیت در یک ولایت بالای ولایت دیگر تاثیر گذار است، گفت که باید مشکلات از ریشه حل گردد.

محمد اشرف غنی در مورد پروژه های زیربنایی کشور گفت که تا شش ماه آینده پلان زیر بنایی ملی تکمیل خواهد شد و بدین ترتیب زمینه تحقق انکشاف متوازن در کشور مساعد می گردد.

رئیس جمهور غنی با تاکید گفت تا زمانیکه مشارکت دولت و سکتور خصوصی بخصوص در عرصه انرژی برق ایجاد نشود ما شاهد تحول نخواهیم بود.

وی خاطر نشان کرد که افغانستان باید ظرفیت بشری خود را تشخیص دهد و یک تصویر واضح از اداره خویش داشته باشد.

در اخیر این دیدار رئیس جمهور خاطر نشان کرد که به سایر مشکلات آنان نیز رسیده گی صورت خواهد گرفت.

 

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟